Lesgeven

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 28

Lesgeven

Ik heb geen idee waar ik dit moet plaatsen, dus het mag verzet worden

Ik studeer om op een basisschool les te geven, maar er zijn onderwerpen waar ik erg veel vanaf weet en waar ik over een paar jaar ook lezingen over ga geven op basis- en middelbare scholen nadat ik een universitaire studie heb gevolgt bij de LOI of een soortgelijke instelling over die onderwerpen.

Mag ik dan de aanspreekvorm Professor gebruiken in die lezingen of is dat alleen als ik hoogleraar zou zijn?

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Lesgeven

Eerst een vraag: is dat in Nederland of in België? Door je 'LOI' vermoed ik Nederland, maar toch even vragen. Maar je antwoord staat eigenlijk ook op wiki.

Daarnaast vraag ik me sowieso af wat de meerwaarde zou zijn van je zo te laten aanspreken. Zelfs mijn docenten aan de universiteit, die dus echt professor zijn, staan er niet op zo te worden aangesproken. Maar goed, dat is mijn mening (en doet verder niet veel terzake). Ik wou de bedenking gewoon even geopperd hebben.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.973

Re: Lesgeven

Ik studeer om op een basisschool les te geven, maar er zijn onderwerpen waar ik erg veel vanaf weet en waar ik over een paar jaar ook lezingen over ga geven op basis- en middelbare scholen nadat ik een universitaire studie heb gevolgt bij de LOI of een soortgelijke instelling over die onderwerpen.
Heb je deze universitaire opleiding dan ook afgemaakt, in de zin dat je een bul hebt gehaald voor het vakgebied waarin je lezingen wilt gaan geven? Zo nee, dan lijkt het me niet slim om een titel aan te nemen als je daar geen recht op hebt.

Daarnaast ben ik het met Drieske eens dat het misschien wel wijs klinkt om je als professor aan te laten spreken, maar het gaat om de inhoud (van je lezing) voor de doelgroep, niet om de titel.