Godsdienst: verschillen tussen kerkgebouwen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 3

Godsdienst: verschillen tussen kerkgebouwen

hey

Ik moet een opdracht maken, maar ik kan nergens de informatie vinden die ik nodig hebben.

Ik moet de verschillen van kerkgebouwen van verschillende soorten geloof hebben.

Dus de verschillen van bijv. de moskee en de synagoge.

Kan iemand me helpen?

gr. klaas

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Godsdienst: verschillen tussen kerkgebouwen

Op wat voor zoektermen heb je zelf al gezocht?
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 3

Re: Godsdienst: verschillen tussen kerkgebouwen

verschillen kerkgebouwen, verschillen tussen moskee en synagoge, enz. enz.

Als iemand een site heeft, dan zou ik graag het linkje willen hebben!

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Godsdienst: verschillen tussen kerkgebouwen

Ja, maar dat zal misschien zo niet kant-en-klaar op internet staan, dat zou ook wel erg makkelijk zijn. Als je nu eens zoekt op bijvoorbeeld plattegrond kerk, en je kijkt wat voor plattegrond een kerk heeft. Dan maak je daar even een notitie van. Vervolgens doe je hetzelfde met synagoge en moskee, dan zul je vast wel iets tegenkomen.

Evenzo kun je zoeken op bijvoorbeeld oriëntatie, hoogte, aparte ruimtes voor vrouwen en kinderen, heiligdommen die er aanwezig zullen zijn, enzovoorts.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 3

Re: Godsdienst: verschillen tussen kerkgebouwen

ik doelde meer op de verschillen qua vorm, de spullen in de kerk enzo

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Godsdienst: verschillen tussen kerkgebouwen

Het is uiteraard niet de bedoeling dat wij jouw opdrachten gaan maken, dus vandaar dat ik je wat tips geef hoe je zou kunnen zoeken :) .

Ik heb gezegd dat je kunt zoeken op onder andere plattegrond en hoogte. Dat zijn toch eigenschappen van de vorm? Ook heiligdommen die er te vinden zijn, heb ik al gezegd. In een kerk is een Bijbel aanwezig. Hoe heet zoiets in de islam en jodendom? Zouden die dan ook in hun "kerk" te vinden zijn?

Raadpleeg wikipedia, ga naar een bibliotheek, etc.

Als je moeite hebt om de juiste gegevens uit Google te filteren, dan kan ik je nog wel verwijzen naar onze handleiding "Zoeken met Google".

Edit: Kijk eens hier: "moskee" op Wikipedia(nl). In onder andere alinea's 2,4,5 en 6 vind je toch voldoende informatie die je kunt gebruiken?
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.361

Re: Godsdienst: verschillen tussen kerkgebouwen

Je zou ook kunnen zoeken op "inrichting" van moskee, synagoge, kerk enz. of "aankleding" of "kerktorens" en ga zo maar door.
Contra principia negantem disputari non potest.

Reageer