Het klassieke natuurkundeforum

Moderator: Miels

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Het klassieke natuurkundeforum

Ik zie dat er voor de topics in het klassieke natuurkunde forum's nu het vakgebied word weergegeven.

ik vind dat dit moet worden afgeschaft

omdat:
  • Ik denk ook dat het bij het huiswerk forum wel moet omdat

    "huiswerk" zelf erg algemeen is. maar kassieke natuurkunde zegt genoeg over de onderwerpen die er komen.
  • Het maakt het geheel onoverzichtelijk, met al die "[" en "]" tekens.
  • Niemand heeft zin in verplichtingen
  • Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die alle vak gebieden uit hun hoofd kennen en weten waar hun vraag toe thuis behoort
  • Er zijn vaak mensen die er niet het vak gebied voor zetten(geen zin, of ze weten niet dat het moet of uit protest tegen de regeling) En dit maakt het geheel nog onoverzichtelijker
ik heb hier nog niets officieels over hegoord. dus misschien maak ik me druk om niets. zowel dan word ik graag overtuigd

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Het klassieke natuurkundeforum

Hoi Antoon,


het plaatsen van tags voor vakgebieden is onderdeel van het opschonen van het klassieke mechanica forum. De tags moeten het overzicht vergroten, maar kennelijk ben jij het daar niet helemaal mee eens.


Als eerste: net zoals huiswerk vrij algemeen is, bevant klassieke natuurkunde ook heel veel uiteenlopende onderwerpen. Denk maar aan mechanica, magnetisme en thermodynamica. Omdat een titel veelal te weinig informatie geeft vind ik persoonlijk dat het overzichtelijker wordt als er een vakgebied staat. Neem bijvoorbeeld de titel "Peltier-effect". Dat zegt de meeste mensen niet veel, maar omdat er thermoelectrica als vakgebied bijstaat is het al duidelijker waar het onderwerp over gaat.


Over het punt van verplichtingen: Het forum kent een zeker beleid met betrekking tot het plaatsen van onderwerpen. Zo mag het onderwerp nog niet bestaan (zoekfunctie) en mag deze maar 1 keer aangemaakt worden en het forum waar het het meest thuishoort. Het niet "zin hebben in" lijkt mij ook in dit geval niet van toepassing. Als jij een vraag hebt en het is de moeite waard om hier een onderwerp over te openen, dan is het de bedoeling dat je hier ook wat moeite in steekt om een goede titel te en een goede beschrijving te geven wat het probleem is.


Er komt in de bijsluiter nog een uitgebreid stuk over vakgebieden en onderwerpen die al bestaan. Het plaatsen van vakgebied-tags is dan op dit moment nog niet verplicht, maar wordt al wel op prijs gesteld.


Voor onderwerpen waar mensen die vakgebieden vergeten, of een slechte titel neerzetten, hebben we de moderators. In het huiswerkforum blijkt dat aardig gelukt te zijn.


Ik hoop dat ik jou (en eventueel anderen) hiermee voldoende heb geinformeerd over het hoe en wat. Ik waardeer in ieder geval je feedback.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Reageer