Goede zin formuleren

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 43

Goede zin formuleren

Voor mijn leesdossier wil ik graag zeggen: Het artikel gaat over...

Nu vraag ik me af hoe ik dit moet formuleren. Enkele voorbeelden heb ik hiervan maar weet niet of ze kloppen, namelijk

L'article passe..

L'article va à...

L'article se passé...

Ik vroeg me dus af of er een goede zin tussen staat. Kan iemand me daarbij helpen?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Goede zin formuleren

Die kloppen niet.

Je zou eerst eens een fatsoenlijk woordenboek moeten raadplegen voor "gaan over". Dat ga je vinden in een behoorlijk groot lemma met betrekking tot "gaan". Zo'n woordenboek heeft daar steeds voorbeeldzinnetjes bijstaan met correct gebruik voor vertaling van allerlei zinnetjes waarin het Nederlandse "gaan" in een of andere betekenis voorkomt. Iets met "gaan over....." staat daar zeker tussen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 43

Re: Goede zin formuleren

Ik heb bij gaan nu gekeken ipv overgaan in het WB. Zou het L'article s'agit de kunnen zijn?

Berichten: 421

Re: Goede zin formuleren

Misschien is dit iets:

'Dans cet article on parle de..'

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 3.505

Re: Goede zin formuleren

Ik heb bij gaan nu gekeken ipv overgaan in het WB. Zou het L'article s'agit de kunnen zijn?
L'article s'agit de... is inderdaad correct.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Berichten: 43

Re: Goede zin formuleren

L'article s'agit de... is inderdaad correct.
Dankje

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Goede zin formuleren

Je probleem zat hem dus eigenlijk in het Nederlands. "Gaan over ...." is wat anders dan "overgaan".
L'article s'agit de... is inderdaad correct.
dat of "L'article traite de...."
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer