Stroomsterkte

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 5

Stroomsterkte

Weet eigenlijk niet precies of ik hier op het juiste forum ben...sorry als ik fout zit. Het zit zo: ik heb een apparaat gekocht via internet in Amerika. Nu is dat in de post gekomen maar het heeft een andere stekker. Er zit een 'switch' adapter op met output 12.5V 900mA. Ik heb een set wereldstekkers maar de adapter is plat en past hier niet in. Wel heb ik nog een adapter liggen met dezelfde plug maar daar staat op 'AC/DC adapter 12V DC 500mA. Mijn vraag is nu "Kan ik die hiervoor gebruiken volgens u?" Alvast bedankt voor uw reacties.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.292

Re: Stroomsterkte

die 0.5V zal het verschil wel niet maken, die 400mA (misschien) wel, hangt er een beetje van af wat het ding moet voeden.

Kun je die originele adapter niet gebruiken op onze netspanning en -frequentie?

Berichten: 5

Re: Stroomsterkte

Bedankt voor uw reactie King Nero. Ik heb het apparaat maar gewoon geprobeerd met de Europese adapter, ondanks de verschillen in V en amp. Volgens mij werkt het naar behoren. Het probleem met de Amerikaanse adapter was niet het vermogen, maar dat er verschillende pinnen op zitten en dus niet in het stopcontact paste. Als het apparaat niet had gefunctioneerd had ik nog kunnen overwegen de opstaande rand van de reisstekker af te zagen zodat die plat was en de adapter er dus op paste. Lijkt niet nodig. Groeten BENE

Berichten: 12.262

Re: Stroomsterkte

Waarschijnlijk heb je dat een apparaat dat geschikt is voor zowel 120 als 230 volt, maar is het enige probleem dat de stekkers niet passen. Dat komt behoorlijk vaak voor met schakelende voedingen, maar in de regel moet je toch checken of een amerikaans apparaat geschikt is voor 230 volt netspanning.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Stroomsterkte

Staat toch gewoon op het etiket?

Ik heb een aantal schakelende batterijladers in huis, en op allemaal staat als ingangsspanning 100 tot 240V, 50/60Hz.

Dus wereldwijd bruikbaar, afgezien van het feit dat de stekker niet altijd past.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 320

Re: Stroomsterkte

klazon schreef:Staat toch gewoon op het etiket?

Ik heb een aantal schakelende batterijladers in huis, en op allemaal staat als ingangsspanning 100 tot 240V, 50/60Hz.

Dus wereldwijd bruikbaar, afgezien van het feit dat de stekker niet altijd past.


Je kan een Amerikaanse multistekker aanschaffen en de Amerikaanse stekker vervangen door een Europese stekker.
Wil je eindelijk die dure computer aan het werk zetten...

help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=59270

Berichten: 12.262

Re: Stroomsterkte

Staat toch gewoon op het etiket?
Ik zei niet hoe je het moest checken :)

In de regel gebruik ik deze http://www.dealextreme.com/p/flat-to-round...-convertor-3529 om amerikaanse dingen aan te sluiten.
Victory through technology

Reageer