Studentenjob

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 17

Studentenjob

Gegroet

Ik ben op zoek naar een vakantiewerk voor deze zomer, alleen weet ik niet goed waar te zoeken.

Momenteel zit ik in de 1ste master geologie en zou dan ook graag iets doen met wetenschappen (bvb labo werk of biologisch gericht buitenwerk). Echter als ik rondkijk op internet vind ik op de jobgerelateerde sites enkel werkjes ivm horeca of fabriek. Ik neem aan dat er dan doelgerichter zal gezocht moeten worden, maar ik weet niet naar wat.

Ik woon in belgië, in oost-vlaanderen en zou graag daar iets vinden. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Studentenjob

Ik woon in belgië, in oost-vlaanderen en zou graag daar iets vinden. Kan iemand mij helpen?
Schrijf bedrijven aan? Architecten, tuinarchitecten en anderen. Prijs iets concreets aan dat je kunt en dat ze waarschijnlijk nodig hebben (landmeten?) Wees realistisch in wat je verwacht, als 1e master ga je niets super-interessant vinden, maar een technischere job binnen een bedrijf in de sector kan een voet tussen de deur zijn voor meer. Ook een aanrader is gaan aankloppen bij bedrijven die je over 2 jaar misschien willen aannemen. Die nemen je soms aan op een voor hen "proefperiode voor als die jongen ooit afstudeert", ook al hebben ze je misschien niet per se direct nodig. Als ik bedoel bedrijven, bedoel ik vooral véél bedrijven, de zogenaamde spam-aanpak. :) Als ik zeg veel bedrijven, dan zijn dat er zeker meer dan 100. Als ik zeg schrijven, dan bedoel ik schrijven en bellen.

Nu weet ik niet hoeveel vraag er is naar geologen, maar als burgerlijk ingenieur heb ik sinds mijn master al altijd op die manier vakantiewerk gevonden, en dat staat nu mooi op mijn cv als ik nu een echte job doe. Ik ga volgende week gaan solliciteren bij het bedrijf waar ik deze zomer en tijdens het jaar vakantiewerk gevonden heb :)

Voor mij was "professionaliteit" het codewoord. Veel mensen van onze generatie gedragen zich nog bijlange niet "professioneel", het kan dus een erg belangrijke selling-point zijn. Maak een cv, linkedin en verkoop uzelf! Playing time is over.



Laat je niet intimideren door job-sites en interimkantoren. Zij werken aan het idee dat je enkel werk via hen kunt vinden, wat complete onzin is. Zonder diploma gaan zij je trouwens niet verder helpen. Je moet het aanpakken zoals het ging voor de interimkantoren gelegaliseerd werden.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Berichten: 17

Re: Studentenjob

317070 schreef:Schrijf bedrijven aan? Architecten, tuinarchitecten en anderen. Prijs iets concreets aan dat je kunt en dat ze waarschijnlijk nodig hebben (landmeten?) Wees realistisch in wat je verwacht, als 1e master ga je niets super-interessant vinden, maar een technischere job binnen een bedrijf in de sector kan een voet tussen de deur zijn voor meer. Ook een aanrader is gaan aankloppen bij bedrijven die je over 2 jaar misschien willen aannemen. Die nemen je soms aan op een voor hen "proefperiode voor als die jongen ooit afstudeert", ook al hebben ze je misschien niet per se direct nodig. Als ik bedoel bedrijven, bedoel ik vooral véél bedrijven, de zogenaamde spam-aanpak. :) Als ik zeg veel bedrijven, dan zijn dat er zeker meer dan 100. Als ik zeg schrijven, dan bedoel ik schrijven en bellen.

Nu weet ik niet hoeveel vraag er is naar geologen, maar als burgerlijk ingenieur heb ik sinds mijn master al altijd op die manier vakantiewerk gevonden, en dat staat nu mooi op mijn cv als ik nu een echte job doe. Ik ga volgende week gaan solliciteren bij het bedrijf waar ik deze zomer en tijdens het jaar vakantiewerk gevonden heb :)

Voor mij was "professionaliteit" het codewoord. Veel mensen van onze generatie gedragen zich nog bijlange niet "professioneel", het kan dus een erg belangrijke selling-point zijn. Maak een cv, linkedin en verkoop uzelf! Playing time is over.



Laat je niet intimideren door job-sites en interimkantoren. Zij werken aan het idee dat je enkel werk via hen kunt vinden, wat complete onzin is. Zonder diploma gaan zij je trouwens niet verder helpen. Je moet het aanpakken zoals het ging voor de interimkantoren gelegaliseerd werden.
Zeer nuttig antwoord, bedankt!

Ik ga direct eens zien om een cv op te maken, en alle bedrijven afgaan.

Berichten: 555

Re: Studentenjob

Bij ons aan de universiteit kunnen we ons opgeven om 2 weken in het fysicalab te werken.

Ik weet niet of dat bij andere richtingen ook gebeurd, maar zoiets vind ik interessanter dan elke dag hard te werken in de bouw ofzo.

Je kan kijken hoe dat zit bij jullie. Misschien heb je geluk.

Gebruikersavatar
Berichten: 96

Re: Studentenjob

Misschien een tip om de lijst stagebedrijven op je school te vragen. Er zijn vaak heel veel bedrijven die op zoek zijn naar stagiaires, en als je er een leuke tussenziet kunnen ze je misschien ook vakantiewerk bieden (in je eigen sector dus).

Succes!

Reageer