Verplaatsing driescharnierspant

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

Verplaatsing driescharnierspant

Hallo,

ik ben voor een schoolopdracht een driescharnierspant aan het ontwerpen.

Na het bepalen van de reactiekrachten en M-lijn, D-lijn en N-lijn loop ik vast op het (hand)berekenen van de verplaatsingen.

Is er iemand die dit al eens gedaan heeft en mij kan voorzien van een voorbeeld berekening?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Verplaatsing driescharnierspant

Verplaatst naar het vakforum
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Verplaatsing driescharnierspant

Volgens welke methode moet je de verplaatsing bepalen?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 1

Re: Verplaatsing driescharnierspant

De linker- en rechterhelften onder een (nog onbekende) hoek ingeklemd zien. Dan de horizontale en vertikale verplaatsing bepalen van het boven scharnierpunt voor zowel de linker- en rechterhelft. Door die gelijk te stellen heb je twee vergelijkingen met twee onbekenden, waaruit de aangenomen verdraaiingen in de oplegpunten bepaald kunnen worden.

Groet,

Ad Bakker

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Verplaatsing driescharnierspant

Ik zou dit met iets in de stijl van virtuele arbeid oplossen. Kan je laten zien wat je al hebt voor jouw methode?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Reageer