voeding en drugsverslaving en schizofrenie

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 8

voeding en drugsverslaving en schizofrenie

Goedemiddag,

Gisteren zag ik het programma Netwerk, waarin men sprak over drugsverslaving.

De psychiater Ben van de Wetering vertelde dat er sprake is van een hersenstoornis, door erfelijke aanleg, een genetisch defect.

In het boek van Dr. Carl C. Pfeiffer wordt gesproken over voeding en psyche, Nutrition and mental illness.

Ik heb mij de laatste jaren bezig gehouden met onderzoek naar de relatie tussen voeding en psyche en gedrag en lichamelijke ziekten.

Bij drugsverslaving is er sprake van een erfelijke aanleg, namelijk histadelie.

Histadelie is een verhoogd histaminegehalte. Histamine is een van de biogene aminen, die voorkomen in ons dagelijks voedsel.

Velen hebben deze intolerantie zonder het te weten.

Het zijn vooral de eiwitten, vooral het gluten in de voeding, waarvoor men een intolerantie kan hebben.

Door een slechte darmflora, een gemis aan vitaminen, mineralen en enzymen worden gifstoffen niet gedetoxificeerd en blijven in het lichaam achter.

Vele mensen met schizofrenie hebben een intolerantie voor gluten.

Het zou zeer raadzaam zijn om mensen met verslaving lichamelijk te onderzoeken op intoleranties.

Op mijn website vertel ik over deze stoffen en in mijn syllabus spreek ik over drugsverslaving in relatie tot voedingstherapie.

Wilt U meer informatie over dit onderwerp, dan kunt U contact met mij opnemen.

mvrgr

Didy van de Veer

XXXXXXXXXXXXXXXXX

Edit moderator (Elmo): Volgens de regels van het wetenschapsforum is het plaatsen van e-mail adressen niet toegestaan. Als je op de hoogte gehouden wil worden van een onderwerp, dan kan je je registreren en er een abonnoment op nemen.
Levend voedsel is een goede ondersteuning bij drugsverslaving.

Reageer