[ANW] City in a pyramid

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 16

[ANW] City in a pyramid

Ik maak voor mijn PO ANW een presentatie + verslag over de "city in a pyramid",(http://dsc.discovery.com/convergence/engin...nteractive.html een idee voor een stad in de baai bij Tokyo die aan 750 duizend mensen onderdak moet gaan bieden. Bij dit verslag ga ik dieper in op een aantal punten om de hoofdvraag - "is het mogelijk om zo iets te bouwen?" - te beantwoorden. Er was een documentaire op Discovery geweest over dit onderwerp bij Extreme Engineering, helaas pindakoek ben ik de band daarvan kwijtgeraakt.

Ik wilde de mensen op dit forum hierbij om hulp vragen over een aantal punten (met google kom ik zelf al een heel eind):

1. Nanobuizen

2. Robots

3. Brandstofcellen die worden gevoed met waterstof geproduceert door algen.

4. Een architect (weet naam niet meer) die koepels bouwt dmv een grote ballon met cement er overheen op te blazen.

5. Electriciteit opwekken uit golven.

6. Inclinators (zijwaartse liften)

Ook zou ik jullie willen vragen om je mening te geven over dit project. Is het mogelijk in jullie ogen en waarom.

Alvast bedankt :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: [ANW] City in a pyramid

ErWt schreef:Ik wilde de mensen op dit forum hierbij om hulp vragen over een aantal punten (met google kom ik zelf al een heel eind):

1. Nanobuizen

2. Robots

3. Brandstofcellen die worden gevoed met waterstof geproduceert door algen.

4. Een architect (weet naam niet meer) die koepels bouwt dmv een grote ballon met cement er overheen op te blazen.

5. Electriciteit opwekken uit golven.

6. Inclinators (zijwaartse liften)

Ook zou ik jullie willen vragen om je mening te geven over dit project. Is het mogelijk in jullie ogen en waarom.

Alvast bedankt   ;)
Um, allereerst: ik was niet van plan je huiswerk voor je te maken. Dus stel gerichte vragen.. alleen de vragen die je zelf niet in kunt vullen. Wat ik bedoel: als je google't, zul je echt wel iets over brandstofcellen vinden en je kunt ook aannemen dat er bacterien zijn die waterstof als afvalproduct hebben.. dat is ook niet de essentie van het vraagstuk.

En wat bedoel je in godsnaam met "2. Robots" en wat wil je weten over nanobuizen?

Wat wil je weten? Besteed eens wat aandacht aan wat je hier vraagt.. als het er fatsoenlijk uit ziet, zijn mensen veel sneller geneigd je te helpen. Om maar niet te spreken over het gevoel dat je thuis wacht tot wij je opdracht voor je hebben gemaakt..

Oke.. here goes:

Wat betreft "4. Een architect (weet naam niet meer) die koepels bouwt dmv een grote ballon met cement er overheen op te blazen."

Misschien moet je je dan eens gaan verdiepen in Gaudi's draadmodel. Het is wellicht niet wat je zoekt, maar iemand die koepels maakt door een ballon op te blazen.. :shock:

Punt 6. moet je zien als hoe een achtbaan de eerste helling neemt.

5. Staat ergens in de kijk.. Zoek op kijk.nl & anders lekker blijven googlen.. als het in de Kijk staat, is het ook op het internet te vinden. Die lui moeten hun info immers ook ergens vandaan hebben.

Als je echt niets kan vinden, pb me dan maar en dan ga ik in de kijk hun bronnen voor je opzoeken.

edit:

Bel Discovery even.. http://www.discoverychannel.nl/

wie weet willen ze je helpen en heb je straks alles van posters tot fantastische plaatjes voor in je presentatie. Misschien willen ze je wel een bandje sturen met de uitzending..
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 4.502

Re: [ANW] City in a pyramid

Om een moderator voor te zijn,jullie hebben dit onderwerp nog steeds op je forum,dus vond ik het leuk om daar na een paar jaar toch nog eens wat op te reageren:

Je zou eens een gewichtsberekening op kunnen zetten van een woonoppervlak met inhoud per bewoner,zeg maar globaal een 7 ton (3m^3 beton)-om het heel licht te houden,dus dat vermenigvuldigen met inwoner-aantal en verwerken in een pyramide in een antieke vorm (Cheops);helling ca.57 graden (als ik me niet vergis).Als wooneenheid per bewoner kun je bijv.150 m^3 aanhouden.

De topichouder zal wel uitgestudeerd zijn,dus mogelijk een voortzetting door andere belangstellenden!

Ik bekeek het schema en zie dat er 36 "palen" onder staan,wat inhoudt dat elke paal een gewicht krijgt te torsen van woongelegenheid voor 20000 personen en dat maal globaal 7 ton ofwel 140000 ton.Stel eens hoogwaardig beton met hoogwaardig staal tegen 1 ton per cm2 geeft een paal met 140000 cm2 ofwel een diamer van 4,22 meter.Halveer je spanning dan wordt dat ca.6 meter diameter.

Reageer