maagzuur

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 3

maagzuur

ben ik weer met 2 vragen

1)

Sinds ik sport heb ik veel meer last van oprispingen en maagzuur... soms zelfs zo erg dat ik er snachts wakker van wordt(brandend maagzuur). Soms 3 dagen niet en soms een hele dag lang(nou ja een paar keer per dag dan). Gaat nou al 6 weken zo. De reden waarom ik nog niet naar de dokter gegaan ben, is omdat als ik een rennie neem er uren geen last meer van heb. En dan is het plots weer dagen weg....

2)

Sinds ik weer sport heb ik veel rugpijn (boxen).Het gaat om het gedeelte vanaf de schouderbladen tot bovenaan mijn onderrug. erg irritant... als ik sport lijkt het op te warmen en heb ik er geen last van. Maar de laatste dagen is er iets veranderd... klinkt misschien vaag, maar dat gevoel dat ik heb bij brandend maagzuur heb ik dan ook in mijn spieren... een brandend zuur gevoel in me spieren.. weet iemand hoe dit kan komen?

Groeten Glenn

Berichten: 64

Re: maagzuur

antwoord op vraag 2:

als je spieren een branderig gevoel hebben dan heb je waarschijnlijk te veel in een korte tijd willen presteren..

mijn tip: als je aan een sport begint; begin dan rustig.. En een heel belangrijk ding! warming-up... beetje joggen door de bokszaal(of waar dan ook..) fietsen.. armen loszwaaien...

als je dit doet moet het een stuk beter gaan...

als dit niet het geval is zou je naar de huisarts kunnen gaan en hij kan er meer over vertellen...

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: maagzuur

Kan de maagzuur ook een gevolg zijn vaniets anders dan sporten?

Heb je tegelijk met het beginnen met sporten je voedingspatroon veranderd?

Of heb je momenteel veel last van stress?
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Berichten: 32

Re: maagzuur

Niet te veel eten voor het sporten helpt tegen maagzuur. Als je vaker last hebt van maagzuur kun je best altijd in kleine hoeveelheden eten
"I Have A Dream..."

Martin Luther King

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: maagzuur

Ik heb ook vaak last van maagzuur, ook vaak bij het slapen gaan. Ik drink dan gewoon een glas melk of twee en dan kan ik weer rustig slapen.

Berichten: 3.165

Re: maagzuur

Het heeft ook te maken met de individuele anatomie, oa welk deel van de slokdarm in de maag steekt en hoe groot dat deel is. Bij de één komt sneller maagzuur omhoog dan bij de ander.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Berichten: 23

Re: maagzuur

Waar ik zo snel aan denk is je middenrif. Die trekt met het uitademen omhoog tot grofweg de plaats die jij aangeeft met je rugpijn. Door je middenrif loopt je slokdarm en daar zitten spieren die dienen om de maagingang af te sluiten.

Misschien dat je een verkeerde ademhalingstechniek hebt. Of heel erg veel buikspieroefeningen doet ivm het boksen waardoor de spier in het middenrif niet goed in staat is het maagzuur tegen te houden.

Berichten: 18

Re: maagzuur

mogelijk een breukje in de middenrif. In dit geval: niet zwaar tillen, niet te veel bukken.

Berichten: 4.502

Re: maagzuur

Bij zware spierinspanningen kun je ophoping van melkzuur krijgen,moet er gemasserd worden om dat af te voeren.

Voor de spierinspanning warming-up plegen.

Reageer