Macroevolutie

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Berichten: 34

Macroevolutie

mensen, is macroevolutie mogelijk? Volgens velen wel! Maar waar is het bewijs? Theoretisch zou het door toeval en tijd wel kunnen, maar ik wil ff bewijs zien..... kan iem. mij op onderbouwde wijze helpen

----------------

cogito ergo sum

Gebruikersavatar
Berichten: 152

Re: Macroevolutie

Ja, dat kan ik maar ik wil dan van jou eerst weten of je een theologisch discussie wilt beginnen want dan zit je bij het het verkeerde forumonderdeel. Die discussies vind ik volkomen achterlijk dus daar wil ik me verre van houden.
Als ik dat nu eens eerder had geweten... dan was ik het vast alweer vergeten.

Berichten: 124

Re: Macroevolutie

Ja, dat kan ik maar ik wil dan van jou eerst weten of je een theologisch discussie wilt beginnen want dan zit je bij het het verkeerde forumonderdeel. Die discussies vind ik volkomen achterlijk dus daar wil ik me verre van houden.


Zoals Pax aangaf is hij op zoek naar wetenschappelijk bewijs, dus ik denk dat hij dan hier meer kans op succes heeft dan in de theologische/theorieontwikkeling topics.

Gebruikersavatar
Berichten: 152

Re: Macroevolutie

Oke, als macroevolutie wordt gezien als een optelsom van microevolutie maar waarvoor een aantal van die microstappen ontbreken of niet direct opvallen is het dus alleen zaak om een aantal microevolutionaire stappen te bewijzen om zo macroevolutie aan te tonen. Dat op zich zou al afdoende bewijs zijn.

Het probleem is echter dat evolutie zo traag gaat dat het niet direct opvalt, daarnaast dat het zo snel gaat dat het lijkt of er nieuwe soorten opeens verschijnen/verdwijnen als je terug gaat zoeken in bijvoorbeeld geologische lagen. Gesteld kan worden dat macroevolutie dus niet meer is dan een optelsom van evolutionaire gebeurtenissen.

Dus kan je zeggen, macroevolutie bestaat bij de gratie van evolutie. De vraag is dus eigenlijk bestaat evolutie? Bestaat die namelijk dan is er automatisch macroevolutie, je neemt dan simpel twee tijdseenheden en de soorten aldaar en op punt twee neem je de soorten daar. Dat is dan een macroevolutionaire sprong. De vraag is dus: Is er evolutie?
Als ik dat nu eens eerder had geweten... dan was ik het vast alweer vergeten.

Berichten: 34

Re: Macroevolutie

Ik ben een wetenschapper, ff logisch nadenken! Bovendien ben ik objectief onderzoek aan het doen, ik doe geen theoloog.

Ik wil zien of mutaties in de natuur omkeren, zodat een individu zich kan overleven.

Berichten: 34

Re: Macroevolutie

en ook of er macroevolutie bestaat met voorbeelden? Dat laatste verhaaltje is logisch geredeneerd, echter ik mis de bron!

Gebruikersavatar
Berichten: 152

Re: Macroevolutie

De vraag is/was zo breed dat dergelijke vragen heel vaak gesteld worden door theologen. Het maakt het dan namelijk makkelijk om het bewijsstelling aan te vallen op irrelevante zaken die op zich niet ter zake doende zijn. Ik ging er daarom ongevraagd van uit dat het hier weer om een dergelijke discussie zou gaan.

Mijn fout, mijn excuses.

Maar bewijs voor marcoevolutie is dus alom. Elk soort is dus eigenlijk al een bewijs hiervoor. Daarom ben ik dus van mening dat het weinig zinvol is dit te gaan aantonen want zoals ik al zei als er evolutie is is er dus ook macro-evolutie. Het aantonen van evolutie is dus afdoende. Evolutie is micro al snel te zien bij bacterien en virussen. Dat bestaat dus, dus macroevolutie bestaat ook.

Mutaties keren niet om, ze sterven uit. Het terugfokken is een feite het doorfokken van mutaties zodat ze er weer uit verdwijnen of vervangen worden maar het is niet reversibel. Want in feite is het verdwijnen van een mutatie een nieuwe mutatie.

Verder, wat bedoel je met: " ...echter ik mis de bron." Misschien dat ik dat nog kan toelichten.
Als ik dat nu eens eerder had geweten... dan was ik het vast alweer vergeten.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Macroevolutie

Macro-evolutie is niet iets anders dan evolutie. Dus aub verder discussieren in het evolutie-topic. Ik vermoed overigens dat daarin deze vraag al (enkele keren) beantwoord is.

-slotje-
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gesloten