Neoweb Technologie Forum

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 7

Neoweb Technologie Forum

Allereerst mijn complimenten voor dit chemieforum!

Ik juich dit soort initiatieven alleen maar toe!

Ik heb een link naar jullie forum geplaatst op www.neoweb.nl

Ik ben zelf beheerder van NeoWeb.nl

Een technologie forum, waar men discussieerd over nieuwe technologien zoals: nanotechnologie, waterstoftechnologie, ruimtevaart, cybernetica etc.

Dus iedereen die het interessant vindt, kom gerust meepraten!

Keep up the good work!

Berichten: 778

Re: Neoweb Technologie Forum

Hallo neoweb welkom op chemieforum.nl :)

dank dat uw dit intiatief zo erg toejuicht ik heb even een kleine blik geworpen op dat forum van jouw en als je het niet erg vind wil ik wel wat weten/vragen over

jouw forum :)

- Waarneer ben je begonnen ??

- wat was jouw reden om zo'n forum te maken ??

- hoe doe je dat met reclame ??

of maak je geen reclame ??

Verder natuurlijk bedankt dat je een link op jouw forum plaatst, ik zal overleggen met de admin, of we hier natuurlijk een weder prestatie (ook een link) tegenover kunnen zetten :) daar was het je om te doen waarschijnlijk :P

Verder kunnen we natuurlijk veel van elkaar leren, al hebben jullie wel een heel ander forum (wij van invisionpowerboard en jij van Yabb Se volgens mij ??)

Maar dezelalniettemin kun je natuurlijk altijd van elkaar leren ...

Dus veel plezier op Chemieforum.nl

:D :D :P :D

Opmerking moderator

tevens even verplaatst naar Chillout Lounge [/mod edit]

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Neoweb Technologie Forum

Open anders zelf even een topic in ons 'internetforum' dat is wel zo makkelijk! Je verhaaltje zal dan zo spoedig mogelijk door een moderator bekeken worden en eventueel iets aangepast in het forum verschijnen!

Natuurlijk ook namens mij (Beheerder :) Chemieforum.nl) hartelijk welkom en als we het een beetje slim aanpakken alletwee kunnen we van beide forums goed lopende fora maken.

Met slim aanpakken bedoel ik: Voor de werking of diepere uitleg verwijs jij leden naar Chemieforum.nl en voor 'gezellige' wat heftigere discussies verwijzen wij leden naar NeoWeb.nl. En dan moeten we er allebij wel komen toch ??

Berichten: 7

Re: Neoweb Technologie Forum

Een forum is voor mensen die geinteresseerd zijn in de onderwerpen op het forum. Ze kunnen hun ideeen en vragen daar kwijt. Het is dus een soort community.

Om mensen naar je site te lokken, moet je waardevolle content bieden.

Daarnaast moet je de juiste sites vinden, die bereid zijn om links te plaatsen.

De doelgroep van het chemieforum is: mensen die geinteresseerd zijn in chemie

Jullie doelgroep bevindt zich, denk ik, voornamelijk op (scholen) universiteiten (richting scheikunde), en grote bedrijven zoals Shell of DSM.

Dit zijn de personen die waardevolle content kunnen leveren.

Daarnaast moeten site moderators artikelen plaatsen, die de discussie aanwakkeren.

Dat schip wat laatst is gezonken met tig vaten gif, is bijvoorbeeld een goed onderwerp.

Ook handige onderwerpen, zoals een lijst met huis-tuin-keuken middeltjes, die vlekken kunnen verwijderen is erg handig.

Probeer daarnaast de grenzen op te zoeken.

Spectrum analyses voor de Chemische analyse van planeten en sterren. DNA & RNA, Silicium als basis voor ICT, BioChemie etc.

Ook 'METATAGS' zijn belangrijke voorwaarden, om de relevantie in zoekmachines te vergroten. En het aantal sites dat naar jullie linkt is ook belangrijk.

En een informele samenweking is natuurlijk nooit mis!

Succes met jullie site!

Opmerking moderator

even de vrijheid genomen en je 2 berichtjes samengevoegd, zodat we het overzicht op dit forum houden [/mod edit]

Berichten: 7

Re: Neoweb Technologie Forum

Neoweb draait al aardig goed. Jullie forum begint ook al aardig los te komen zie ik! TOP!

We verwachten deze maand (april 2004) ongeveer 300.000 hits te halen!

ps. is "google adsense" niets voor jullie?

https://www.google.com/adsense/

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Neoweb Technologie Forum

Kijk eens aan, gaat lekker allemaal. Wij halen deze maand de 200.000 hits wel (denk ik)...

Over "google adsense", het is in overleg, maar wij zitten nog een beetje met de monopoly-positie van Google, gaan wij die blijven steunen enzo.

Maar binnenkort is het wel de bedoeling om de hosting terug te gaan verdienen...

Berichten: 7

Re: Neoweb Technologie Forum

Ik dacht laat ik even een kleine update doen:

We trekken op dit moment ongeveer 600 tot 650.000 hits per maand. (januari)

Ook ons Ad-Sense Programma bekostigd nu een klein deel van onze hosting.. (we trekken al bijna 10 GB per maand weg en dat is niet gratis!) dus wij moeten wel dergelijke vormen van sponsoring aantrekken.

Hebben jullie al betalende sponsoren? Want ook bij jullie zit de groei er behoorlijk in ...

Succes verder! En wie weet.. tot ziens

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Neoweb Technologie Forum

Open anders zelf even een topic in ons 'internetforum' dat is wel zo makkelijk! Je verhaaltje zal dan zo spoedig mogelijk door een moderator bekeken worden en eventueel iets aangepast in het forum verschijnen!
Bovenstaande quote even als reactie op deze topic. Ik dacht dat je daar ook al járen stond :) maar niet dus.

'Onze links' is volstrekt chemisch en alleen gericht op informatie-verstrekking, maar in het internetforum is je verhaal hartelijk welkom! ;)

Wij hadden vorige maand voor het eerst ruim 1.000.000 pagevieuws ;) en trekken zo'n 5 gig weg per maand. Voor sponsering lopen er wat projectjes en een hele hoop ideeën. Verder worden we nog gesteund dor de KNCV, zoals je vast al hebt gezien en binnenkort hopen we daar nog wat 'clubs' bij te krijgen.

Het gaat allemaal erg lekker! ;)

Reageer