Outox

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 4

Outox

Hallo,

ik ben studente van het eerste jaar graduaat chemie en we hebben een project opgekregen.

We hebben gekozen om Outox (een soberade , frisdrank, dat je terug nuchter moet maken) te onderzoeken, dus analyseren en kijken wat het effect is op het menselijk lichaam, wat het doet en of het echt werkt.

Ik had al vernomen dat fructose de belangrijkste stof is, en nu is mijn vraag waarom? Wat doet fructose dan in je lichaam dat je nuchterder wordt en zijn er misschien van iemand ideetjes van welke experimenten we kunnen uitvoeren op dit drankje?

Dank bij voorbaat

Ann Geerts

Opmerking moderator

Ik heb even je vraag naar chemie algemeen verplaatst, chemometrie lijkt me niet zo geschikt[/mod edit]

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.912

Re: Outox

Hoi Ann, Welkom op Chemieforum.nl!

Even wat algemene informatie over het drankje...

Alcohol verstoort een cyclus in het lichaam die energie levert, en fructose kan dat compenseren. De fructose werkt alleen bij stomdronken mensen, niet bij een lichte drinker, die vier glazen bier heeft gedronken. ''Dan zal extra fructose geen enkel meetbaar effect hebben.''

Bron: Parool

Wetenschappelijk onderzoek Outox is het resultaat van gedegen wetenschappelijk onderzoek. Simpel gezegd komt het er op neer dat er, wanneer je alcohol tot je neemt, een prikkel naar de hersenen gaat die een signaal afgeeft dat er plotseling een toxine, een giftige stof, in het bloed is beland. Hierop gaat de lever enzymen (alcoholdehydrogenase (ADH) en aldehydedehydrogenase(ALDH)) aanmaken om die stof af te breken. Outox doet niets meer of minder dan de lever opdracht geven méér van die enzymen te produceren.'

Bron: Zonnet nieuws