Wat wil je later worden?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 159

Wat wil je later worden?

Beste mensen,

Ik vraag me best af wat iedereen hier later wilt gaan doen met zijn studie, verder studeren en zo ja welke richting of gelijk aan het werk en zo ja welke richting Afbeelding

Ik wil sowieso verder studeren aan de universiteit (maar ook graag het huis uit, dus misschien ga ik eerst wel werken) en neuro-chemie lijkt me supercool maarja we hebben nog niet zoveel gehad dat ik precies kan zeggen wat ik wil want farmacochemie en organische chemie lijken me ook erg tof (volgens mij valt het wel te combineren maar dat is voor later zorg).

In ieder geval zou ik wel meer te weten willen komen over de chemische processen in je hersenen en de gevolgen ervan etc. etc.

.....EN JULLIE?!?!? :D

Groetjes

*MethoxyRoxy*

Berichten: 778

Re: Wat wil je later worden?

Ikke iniedergeval niets chemisch 8-)

Doe nu een opleiding in Amsterdam (grafisch vormgever) en zit daar in het 2e jaar moet volgend jaar 2x 5 maanden stage lopen daarna nog een halfjaar examen jaar (4e jaar dus) doen en daarna ga ik waarschijnlijk, maar hou me daar nu nog niet zo mee bezig, doorstuderen

hbo (Hogeschool van Amsterdam - inteactieve media) of

mbo (Grafisch lyceum amsterdam - Multimedia vormgeven)

Maar zoal ik al zij ik hou me daar nog niet echt mee bezig wil iniedergeval nog niet gaan werken na mijn opleiding, maarja dat zeg ik nu misschien dat ik over 2 jaar er wel heel anders tegen aan kijk.

zo daar hebben jullie veel aan :D

Berichten: 159

Re: Wat wil je later worden?

Maar zoal ik al zij ik hou me daar nog niet echt mee bezig


Ik ben echt geen miere(n)****** hoor..

(maar het is dus ZEI) :D

Berichten: 337

Re: Wat wil je later worden?

Tja wat wil ik later worden... ik denk iets van projectleider ofzo. Maar ik ben wel bang dat ik daarvoor eerst moet promoveren, en zie dat niet zo zitten met al die uren die je maakt voor relatief weinig geld.

Daartegenover staat natuurlijk wel het als post-doc zijn starten in 'n academische schaal (10/11) 8-) ipv 8 (gemiddeld genomen) via't HLO. Het soort onderzoek is natuurlijk ook erg belangrijk voor mijn motivatie: virologie, oncologie en neurochemie dat spreekt mij wel aan :twisted:

Belangrijkste voor mij is dat het klinisch relevant is en niet 3 jaar onderzoek doe aan een structuuropheldering van een eiwit ofzo :D

Maar wat ik zodirect na mijn studie ga doen hangt af van mijn stage. Misschien hebben ze wel een mooi aanbod, mits ze blij met me zijn natuurlijk.

Zeker is wel dat ik niet verder ga studeren. Aangezien je maar voor 5 jaar studiefinanciering krijgt en ik graag uit huis wil, ga ik graag ergens aan de slag.

Berichten: 778

Re: Wat wil je later worden?

QUOTE 

Maar zoal ik al zij ik hou me daar nog niet echt mee bezig 

Ik ben echt geen miere(n)****** hoor..

(maar het is dus ZEI)
ach ja je hebt helemaal gelijk maarja was gister laat :D (*** smoes)

maar je begrijpt wat ik bedoel hoop ik. 8-)

Berichten: 159

Re: Wat wil je later worden?

Aangezien je maar voor 5 jaar studiefinanciering krijgt en ik graag uit huis wil


Ehhhrrmmzzz... :D dit wist ik helemaal niet....

Dan ga ik ook maar werken na mijn school denk....

(en dan naar Zweden verhuizen en daar voor veel minder geld naar de Uni) Afbeelding

Berichten: 778

Re: Wat wil je later worden?

Aangezien je maar voor 5 jaar studiefinanciering krijgt en ik graag uit huis wil
Ja dat is waar 5 jaar studiefinanciering en 5 jaar over dus samen 10 jaar (dacht ik)

ik heb namelijk sommige klasgenoten die nu nog thuis wonen en zeker weten dat ze na deze opleiding door willen gaan studeren die nu geen studiefinanciering willen krijgen (omdat ze nog thuiswonen) en dit dus veel beter kunnen gebruiken voor als ze straks misschien wel uit huis wonen en die ander opleiding aan het doen zijn die studiefinanciering veel harder nodig hebben.

slim bekeken :D

Berichten: 485

Re: Wat wil je later worden?

Geen idee wat ik worden wil, soms kan ik uren doormodderen over die gedachte. Na de HLO wil ik via de OU natuur-milieuwetenschappen gaan studeren. Tsja en wat ik daarna wil doen geen idee. Bij geen enkele baan kan ik het me voorstellen dat ik het mijn hele leven wil doen. Op zich zou ik wel graag het onderwijs in willen, ware het niet dat het op dit moment een puinhoop is daar, veroorzaakt door zwalkend beleid van de regering(en).

Voor allen die geinteresseerd zijn in neurochemie enzo is dit wel een leuke aanbieding, ik heb m ook al gekocht, ook al ligt mijn interesse meer bij milieuchemie en nanotechnologie (ook een boek van in de uitverkoop)

http://www.natutech.nl/boekencdsDetail. ... AE6C469283 (url verwijdert door een bug op de website ga naar http://www.nanutech.nl en zoek op ISBN nr. 907303549X)

Berichten: 337

Re: Wat wil je later worden?

Ik heb hem ook besteld :D

Kreeg alleen jouw pers. info te zien Roxana, lekker veilige website dus!

NOT! Afbeelding

Berichten: 159

Re: Wat wil je later worden?

Oow lekkah dan :D ,

gelukkig dat jij erachter kwam 8-)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Wat wil je later worden?

Hoi allemaal,

ik ga na mijn opleiding werken in de medische wetenschap. Dat wil zeggen dat ik me wil richten op het R&D op gebied van immunologie of genetica.

De technieken van PCR en ELISA trekken mij wel aan. :D

Vooral dus het klinische gedeelte vind ik geweldig om te doen.

Ik ga waarschijnlijk met ingang van september stage lopen in het AZG (groningen) hier kan ik me verder ontwikkelen.

MvG Ron

Reageer