HLO-Beroepensymposium

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 130

HLO-Beroepensymposium

Wie gaat er aankomende donderdag naar het HLO-Beroepensymposium op de Universiteit van Utrecht (UU)?

Ik ben in ieder geval van de partij!! :D

Berichten: 778

Re: HLO-Beroepensymposium

Klik 8-)

Men kan iig niet zeggen dat ze het niet wisten :twisted:

Ik neem aan dat er hier wel een aantal naartoe zullen gaan, tis voor de meeste alleen niet zo in de buurt denk ik.

Veel plezier daar.

(misschien idee om leuk kort verslagje te schrijven over hoe het daar was ofzo) :D

Berichten: 130

Re: HLO-Beroepensymposium

Door die link kwam ik eigenlijk op het idee om deze post te openen.. 8-)

Ver weg, tja, voor mij niet, ik zit in Utrecht op school :D

Ik zal in ieder geval vertellen hoe het was....

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: HLO-Beroepensymposium

Door die link kwam ik eigenlijk op het idee om deze post te openen.. :twisted:
Kijk het is fijn om te weten dat de kalender bekeken wordt. Als je zelf nog suggesties hebt voor de kalender mail ze naar [email protected]

Ik lees nu pas het artikel uitgebreid :D , maar tis jammer dat ik een verjaardag heb anders was ik, denk ik, toch wel even gaan kijken 8-) .

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: HLO-Beroepensymposium

wordt niet wat denk ik donderdag zit ik de hele dag op het lab werken aan mijn zelfstandig project zoals sommige van jullie weten over het analyt van NaCl met H2O. Maar goed Hoogeveen Utrecht is toch best te doen. Wie weet als ik geen praktijk had was ik gegaan.

MvG Ron :D

Gebruikersavatar
Berichten: 184

Re: HLO-Beroepensymposium

Hmz... de eerste jaars van InHolland gaan er een aantal heen. stuk of 7... Die hebben om 0900h op A'dam Centraal afgesproken...

Groetjes,

Frans

Gebruikersavatar
Berichten: 184

Re: HLO-Beroepensymposium

Uiteindelijk zijn er van de Hogeschool InHolland (Alkmaar) 12 eerstjejaars heen geweest... Het was al met al een leuek dag. Beetje jammer dat de treinen niet reden na afloop. Ik deed er 4.5 uur over om vanaf Utrecht naar Maastricht te gaan. :D

Willen jullie echt een verslag lezen?

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: HLO-Beroepensymposium

Tja, als het interessant was is het misschien leuk om er wat over te vertellen voor mensen die er volgend jaar heen zouden willen gaan...

(Kunnen wij hem ook weer op onze kalender zetten :D )

Berichten: 130

Re: HLO-Beroepensymposium

Het begon 's ochtends met een presentatie over doorstuderen, de voordelen, nadelen en welke richtingen je dan op kon gaan.

Daarna een presentatie van de KNCV-decaan over de arbeidsmarkt voor HLO'ers, hoe snel je een baan vind en hoeveel je ongeveer gaat verdienen, de meeste HLO'ers verdienen tussen de 1750 en de 2000 euro brito per maand met hun eerste baan.

Toen waren er nog 4 mensen van verschillende bedrijven, NOTOX, Syncom, Oce en Akzo Nobel Katalysts, die vertelden over hun baan en hoe ze het ervaren hebben om na het HLO te gaan werken....

Allemaal erg interessant. 8-)

'S middags kreeg je een rondleiding bij 2 secties die je van tevoren aangegeven had. Ik had zelf NMR-spectrometrie en Biomoleculaire Massaspectrometrie gekozen. Het was leuk om te zien hoe het daar allemaal in z'n werk gaat.

Daarna nog een presentatie over solliciteren, wat je bijvoorbeeld allemaal wel en niet moet doen bij een sollicitatiegesprek en hoe je een goede brief kan schrijven, daar kreeg je allemaal tips voor.

Als met al was het een leuke en leerzame dag!! :D

Ik ga er volgend jaar zeker weer heen!! :twisted:

Berichten: 778

Re: HLO-Beroepensymposium

Leuk Tungsten,

Ik zie dat je het naar je zin hebt gehad, misschien dat sommige mensen nu volgend jaar ook wel heen gaan :D

Reageer