[Wetenschap] Leven op mars creëren

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 778

[Wetenschap] Leven op mars cre

begon hier gaat hier verder :twisted:
Eerste bericht: WurM schreef:Nou ik heb me laatst toch wat gelezen en dat heeft wel een beetje betrekking op het idee van bevolkingsoverschot.

Ze willen in de toekomst Mars bewoonbaar gaan maken.

Ze willen eerst de atmosfeer volgooien met CO2 gas zodat er broeikaseffect optreedt. Hierdoor ontdooien de ijskappen en onstaan er zeeën enzo.

Dan willen ze een micro-organisme op de planeet gaan laten groeien waardoor er een eco-systeem gaat ontstaan, en na een versnelde "evolutie" willen ze de planeet bewoonbaar gaan maken.

heftig toch....
Tweede bericht: Gideon schreef:klinkt inderdaad erg interessant! hoewel offtopic :twisted:

maar ik denk dat er nog een aantal fundamentele problemen opdoemen, waaronder de lage zwaartekracht en de uitwerking hiervan op flora/fauna.

waar heb je die info vandaan,want hier wil ik wel meer van weten 8-)
@WurM:

Volgens mij was dat op Venus athans dat zag ik eens op de tv (over leven in de ruimte e.d.) Wouden ze een soort biologische bom ofzo maken die dan iets van regenwolken maakte ofzo (was lang geleden dat ik het zag namelijk) :twisted:

iig ze (wouden) de omstandigheden zo maken dat er langzaam leven kon ontstaan, en als over een X aantal jaren er dan leven mogelijk was dat "Wij" er dan heen konden verhuizen. :D

Berichten: 159

Re: [Wetenschap] Leven op mars cre

Ik zag laatst ook iets over dat kleine maantje van mars die veel 'toegankelijker' zou zijn dan mars zelf, trouwens een heleboel gezien over allerlei manen van al die planeten (op het kanaal van Discovery Science dat wij een paar maanden ter uitprobeersel hadden) maarja de helft alweer vergeten he. :D

Berichten: 39

Re: [Wetenschap] Leven op mars cre

Hmz.

Venus, zou kunnen, mijn geheugen laat me nu eff in de steek (nasleep van vannacht) maar ik zal er achter komen hoe het nou ook weer zat..

:D

Berichten: 254

Re: [Wetenschap] Leven op mars cre

De enige ''planeet'' waar men bijna zeker van is dat er leven is, is een maan van Jupiter, Titan genaamd. De atmosfeer is hetzelfde als die bij ons.

Venus zou bijna niet kunnen, want deze heeft een temperatuur als hij in de zon is van maarliefst 426 graden celcius. Dit is meer dan 4x het kookpunt van water, dus er kan niet echt een ''leefbare'' omgeving gevormd kunnen worden.

Ps: zit Discovery Sience ook bij de kabel??

Berichten: 39

Re: [Wetenschap] Leven op mars cre

dark lord schreef: De enige ''planeet'' waar men bijna zeker van is dat er leven is, is een maan van Jupiter, Titan genaamd. De atmosfeer is hetzelfde als die bij ons.

Venus zou bijna niet kunnen, want deze heeft een temperatuur als hij in de zon is van maarliefst 426 graden celcius. Dit is meer dan 4x het kookpunt van water, dus er kan niet echt een ''leefbare'' omgeving gevormd kunnen worden.
Misschien met een hele goede ozonlaag. :D

Dan wordt het niet zo warm op de planeet zelf.

Zou leuk zijn als Zomer-planeet 8-)

Berichten: 254

Re: [Wetenschap] Leven op mars cre

Als we er dan in de zomer heengaan, zweten we onseigen zo kapot dat er wel een zee bij ontstaat!! :D

Berichten: 39

Re: [Wetenschap] Leven op mars cre

Even een artikel over het onderwerp:

http://www.rnw.nl/wetenschap/html/onderzoek031230.html

lekker zoeken naar fossielen dus...

//edit//

http://www.ufoplaza.nl/modules.php?name=Ne...rticle&sid=1586

Hier staat dat ze al leven hebben gevonden Afbeelding

Het is alleen nog neit offiecieël gepubliceerd.

//edit//

Berichten: 254

Re: [Wetenschap] Leven op mars cre

celestia is een mooi progje om het heelal te ontdekken.

Veel plezier!

Berichten: 39

Re: [Wetenschap] Leven op mars cre

dark lord schreef: celestia is een mooi progje om het heelal te ontdekken.

Veel plezier!
Die DEMO laten runnen is best kix!!!

leuk om mee te spelen...

Berichten: 254

Re: [Wetenschap] Leven op mars cre

ik gebruik het progje al een tijdje, het is een simulatie van het heelal, maar erg interressant.

Berichten: 778

Re: [Wetenschap] Leven op mars cre

Jongens dit is een discussie forum (het heet niet voor niets zo) :D

Dus hou het bij een discussie over het desgewenste onderwerp en blijf on-topic

off-topic dingen zoals progies over het heelal o.i.d. hou je maar via e-mail of msn maar niet in dit "discussie forum"

dank u

Berichten: 254

Re: [Wetenschap] Leven op mars cre

sorry... :D

Berichten: 159

Re: [Wetenschap] Leven op mars cre

En helaas...onlangs is het test-kanaal veranderd van discovery science naar een of ander k*tkanaal met alleen maar films :D

Het zit dus niet op de kabel, niemand had er ook ooit van gehoord maar het is zeer kewl.

Berichten: 254

Re: [Wetenschap] Leven op mars cre

Even terug naar het onderwerp:

Als je deze foto bekijkt, lijkt het wel een beetje op een gezicht

Afbeelding

Voor de duidelijkheid:

Afbeelding

Misschien IS er zelfs al leven op die planeet geweest :D

Berichten: 778

Re: [Wetenschap] Leven op mars cre

niets persoonlijks hoor maar dit slaat nergens op :D

mensen zien overal dingen in stel dat de camera 2 meter naar rechts was geplaatst en dan een foto van die steen had gemaakt zag je er helemaal niks in, wij mensen zien altijd wel overal wat in (jorim heeft hier nog een leuk testje van) 8-) Maar dit even terzijde.

Wij zien dingen in wolken, zagen de duivel in de rook van het WTC gebouw, hebben ook een hoofd gezien op de maan (of ook al op mars, geen idee eigenlijk), etc, etc.

Dus om nu te zeggen dat er al leven is geweest .... valt zeer te betwijfelen.

toch??

Reageer