Livestrong, wear yellow

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 778

Livestrong, wear yellow

Livestrong, wear yellow.

Het gele bandje wat de hit was tijdens ek 2004 en helemaal tijdends de Tour de France.

Het gaat dus om dit bandje.

Je kunt het voor een euro kopen deze euro gaat via het kankerbestrijdingsfonds van Lance Armstrong voor onderzoek van kankerbestrijding.

Wie heeft er al zo'n bandje ?? Of ga je er nog één kopen ?? Of ben je tegen onderzoek van kankerbestrijding ??

Ik ben zeker van plan om zo'n bandje te gaan kopen je kunt het online kopen op www.wearyellow.com en bij intersport verkopen ze ze nu ook.

[Edit] ik heb er nu één [/Edit] ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Livestrong, wear yellow

Echt een nobel doel!!

als ik ze tegen kom bij de intersport zal ik er zeker 1 kopen. :P

Helaas heb ik veelste vaak mee gemaakt wat kanker met een mens doet. ;)

Laten we hopen dat het geld bij de juiste doelen terrecht komt en dat er mensen levens worden gered van een afschuwelijke dood.

MvG Ron

Re: Livestrong, wear yellow

In principe een goed doel, maar meestal komt het geld niet aan op de plek, waarvoor het bestemd is. 1 euro voor het bandje, geen geld en nobel als het werkt, maar wanneer alle onkosten eraf zijn, blijft er weinig over om gericht onderzoek te doen. Misschien een idee om onderzoek te doen waar al het geld blijft voor goede doelen en hoeveel uiteindelijk overblijft.

mvg killmenow

Berichten: 778

Re: Livestrong, wear yellow

In principe een goed doel, maar meestal komt het geld niet aan op de plek, waarvoor het bestemd is. 1 euro voor het bandje, geen geld en nobel als het werkt, maar wanneer alle onkosten eraf zijn, blijft er weinig over om gericht onderzoek te doen. Misschien een idee om onderzoek te doen waar al het geld blijft voor goede doelen en hoeveel uiteindelijk overblijft.
Nouja lijkt me wel dat het geld op de goed plek komt de stichting "Wear Yellow" is namelijk opgericht door Lance Amstrong hemzelf en aangezien hij zelf kanker overwonnen heeft (7 jaar geleden geloof ik) lijkt mij niet dat hij het bijv. in eigen zak steekt ofzo.

De stichting steunt ziekenhuizen over de hele wereld waar wordt gewerkt aan kankeronderzoek.

Het sportmerk Nike, waar o.a. Armstrong onder contract staat, is de bedenker van het polsbandje. Nike heeft er dacht ik 5 miljoen laten maken (reken maar uit 1 euro per stuk 5 miljoen stuks das is dus 5 miljoen euro).

Voor nike is 5 miljoen euro natuurlijk een peuleschil om dit op te hoesten maar ze krijgen zo natuurlijk wel goede reclame er voor terug ;) (waar ze het natuurlijk ook voor doen)

Re: Livestrong, wear yellow

Goed nobel idee, ik koop gelijk 100 stuks (is voor een goede doel), om nu mijn onder kosten eruit te halen, verkoop ik ze voor 1.50 euro. En wat ik overhou stort ik in het goede doel. (burp) Ik heb niks tegen onderzoek naar bestrijding van kanker, dat doe ik zelf ook. Maar probeer mij maar wijs te maken, dat de mensen die voor Amstrong werken vrijwilligers zijn en dat Nike geen omkosten heeft gemaakt voor de productie. Oke, reclame is kosten dekkend (beetje negatief als je zo denkt). Het kosten plaatje 5 miljoen werkt alleen op papier helaas, de werkelijkheid is altijd anders. Maar alle aandacht voor kanker bestrijding is positief en dat juich ik toe. Dus kopen die armbandjes

Berichten: 130

Re: Livestrong, wear yellow

Ik vind het wel een goede "actie". Zelf heb ik ook zo'n armbandje.... Toen ik het vorige week ging kopen stond ik gewoon bij de intersport in de rij!! Zo gewild zijn die dingen!!

Gewoon kopen dus zou ik zeggen, het is voor het goede doel!!

Berichten: 68

Re: Livestrong, wear yellow

Ik ben tegen deze actie. Ik steun graag het kankerfonds, maar niet op zo'n manier. Mijn pa gaat dood aan kanker en dat laten ze niet zien. Volgens mij gaan mensen nog denken dat kanker geneesbaar is (okey, een beetje overdreven).

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Livestrong, wear yellow

Na wat peinzen geloof ik dat ik ook eerder ervoor zou kiezen om het Kankerfonds te steunen via de "normale" wegen. Hoewel ik het wel een mooi initiatief vind, denk ik dat de aandacht een beetje afgeleid wordt van het werkelijke doel.

En er blijft uiteindelijk toch een commercieel idee achter zitten.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Livestrong, wear yellow

Ik neem aan dat iedereen afgelopen week weer gul is geweest voor het KWF ;)

De collectanten zijn weer langs geweest

MvG Ron

Reageer