Plastic Organische Magneten

Moderator: Astro

Reageer
Berichten: 69

Plastic Organische Magneten

Engelse geleerden hebben plastic magneten ontwikkeld, die bij kamertemperatuur hun magnetisme behouden. Dit schrijft het vakblad New Scientist.


De wetenschappers van de Universiteit van Durham hebben met de plastic magneten ijzeren objecten weten op te pakken. Al eerder werd magnetisch plastic uitgevonden, maar dat was alleen magnetisch bij zeer lage temperaturen van beneden 10 Kelvin. De nieuwe magneten werken ook bij kamertemperatuur.


Het polymeer is gemaakt van emeraldine base polyaniline en tetracyanoquino- dimethaan. Het magnetisme wordt gecreëerd door schikking van vrije radicalen. De plastic magneten zijn nog wel zwakker dan normale magneten, maar dit kan sterk verbeterd worden, aldus de geleerden.


De uitvinders denken dat de plastic magneten toegepast kunnen worden worden in harde schijven. Ook kan het gebruikt worden voor medische toepassingen, omdat organische magnetische materialen minder snel door het lichaam afgestoten worden, wat een voordeel biedt.

Ommin vet heh!

Berichten: 778

Re: Plastic Organische Magneten

Ik citeer, het staat toch heel duidelijk bij het forum waar je dit in post.

Actualiteit

Iets gezien op tv of ergens over gelezen en je wilt meer weten. Post dan hier



Kijk ik vind het best als je ergens een artikel gelezen hebt en je bent er helemaal hoteldebotel van dat je dat aan andere wil laten zien/lezen.

Maar alleen het artikel quoten kan ieder beginende internet gebruiker ook nog wel, als je dan daarna een vraag stelt of een verhaalt(tje) bij schrijft met bijv: waarom je het zo geweldig ontdekking vind of iets dergelijks, dan kan ik het begrijpen.

Maar onder het artikel reageren met "Ommin vet heh!" daar kunnen we toch niks mee. Daar is het forum "Actualiteit" niet voor.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Plastic Organische Magneten

Het komt er dus een beetje op neer wat wij door de middel van de actualiteit een discussie of een leermoment willen aan kaarten ;)


Dus pas het aan naar jouw intresse vertel ons er wat meer over.


MvG Ron

Reageer