Bio-Ethanol

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 68

Bio-Ethanol

We zijn op school bezig met een project: brandstof uit bio massa. En een bekend voorbeeld daarvan is natuurlijk bio-ethanol. Na wat zoeken op onze grote vriend google ben ik er achter gekomen dat het bekend begrip is, maar zinnige en/of wetenschappelijke met proeven/info ben ik nog niet tegengekomen. Als de bieb open was (gesloten wegens verbouwing) had ik daar gezocht. Aangezien die bieb weinig word geupdat vrees dat dat ook niet val zal opleveren.

Dus mijn vraag is al volgt: wie heeft er goede info/proeven voor mij?

En nog een 2e vraag: in watvoor soort boeken staan proeven over dit onderwerp. Welke afdeling? En moet ik een handbook van de .. kijken ofzo?

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Bio-Ethanol

Je kan het beste, denk ik, even kijken op de site van het Energie onderzoek Centrum Nederland (ECN) en dan bij de unit Biomassa en eventueel daar wat mensen mailen. Die kunnen je zeker helpen!

Zou je ook je handtekening willen aanpassen. De gebruikte afbeelding is te groot en reclame is niet toegestaan (zie regels). Bedankt!

Berichten: 68

Re: Bio-Ethanol

Nou zeg, wou ik de mensen op dit forum goeie muziek aanraden, mag dat niet. Nja, dit is dan ook geen muziek forum.

p.s bedankt voor de tip

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Bio-Ethanol

Zou je ook je handtekening willen aanpassen. De gebruikte afbeelding is te groot en reclame is niet toegestaan (zie regels). Bedankt!
Er wordt nog druk over gepraat of het wel of niet mag, dus je hoort het nog wel...

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Bio-Ethanol

Beste Heidewolf,

Je mag je afbeelding weer gewoon gebruiken in je handtekening mits hij aan onze (nieuwe) regels voldoet.

4.2. Handtekeningen mogen (niet commerciële) afbeeldingen bevatten, maar deze mogen alleen 50x50, 170x50 of 225x40 pixels zijn en het is niet toegestaan om geanimeerde gif's te gebruiken. Door de meestal lage kwaliteit van deze afbeeldingen en het continue veranderen is dit zeer storend.

De discussie tussen de beheer mensen ging over wat wij wel en niet commercieel vonden en wat hier op het foum niet en wel zou kunnen. Jouw 'banner' was/is te groot, maar mag verder gewoon geplaats worden!

Voor onze verdere regels: kijk hier...

Berichten: 68

Re: Bio-Ethanol

Hehe, ik zal een kleinere banner fiksen. Maar bedankt dat het toch mag.

Maar weer even ontopic. Heeft iemand nog meer tips?

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Bio-Ethanol


Berichten: 68

Re: Bio-Ethanol

Wel, ik heb genoeg info kunnen vinden. Voor ons project gaan we lekker suiker uit suikerbieten, appels en mais halen. En dat vervolgens laten vergisten met turbo gist. En we gaan ook biodiesel maken.

Berichten: 11

Re: Bio-Ethanol

Wel, ik heb genoeg info kunnen vinden. Voor ons project gaan we lekker suiker uit suikerbieten, appels en mais halen. En dat vervolgens laten vergisten met turbo gist. En we gaan ook biodiesel maken.
Turbo Gist? Volgens mij gaan jullie jenever stoken! Goeie sterke!
Als iedereen naar rechts kijkt is het verstandig om ook eens naar links te kijken.

Berichten: 5

Re: Bio-Ethanol

Beste Heidewolf,

de gegevens die je verkregen hebt, zijn die enkel voor persoonlijk gebruik of zou ik ze ook mogen weten? Ik ga namelijk ook een project opstarten rond energieteelten. Eerst had ik gedacht aan koolzaad maar ik wil toch ook andere pistes bekijken. Aangezien ik het doe met het ook op de landbouw ben ik aan het nagaan welke gewassen mogelijkheden bieden. Jouw gegevens zouden me misschien al gedeeltelijk op weg helpen. Je kan me bereiken op volgend emailadres: kei_bella (@) hotmail.com

alvast bedankt

Koen

Beryllium: Je kan beter geen volledige emailadressen hier neerzetten, dat gaat je gegarandeerd ongewenste email oplveren. Ik heb je emailadres even aangepast zodat dat niet meer kan.

Tip: Je kan een lid ook direct via email bereiken door te klikken op de knop "email" onderaan een bericht van deze persoon.

Reageer