[scheikunde] help met onthouden

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 5

[scheikunde] help met onthouden

ik moet deze afkorteningen leren voor chemie maar ik heb gehoord dat er een trucje voor is

kunt u me helpen?

dit zijn ze:

H, He, Li, Be, B, C, N, O, F, Ne, Na, Mg, Al, Si, P, S, Cl, Ar, K, Ca, Cr, Mn, Fe, Co, Ni, Cu, Zn, Ge, As, Br, Kr, Ag, Cd, Sn, Sb, I, Xe, Ba, Pt, Au, Hg, Pb, Rn, U, Pu

kan er mij iemand helpen?

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: [scheikunde] help met onthouden

Daar heb je van die mooie ezelsbruggetjes voor. Waardoor je inplaats van een 'paar' elementen een compleet gedicht uit je hoofd moet leren. ;)

Ik kon er niet echt wat zinnigs uithalen, maar op ons forum staat er ook nog een topic over ezelsbruggetjes...

Succes!

Berichten: 68

Re: [scheikunde] help met onthouden

Hmm, daarvoor weet ik geen tructje. Maar wel het ezels bruggetje voor elementen die niet enkel voorkomen. ClHONFBrI

Chloor, Waterstof, Zuurstof, Stikstof, Fluor, Broom en Jood.

Berichten: 5

Re: [scheikunde] help met onthouden

en wat is ammoniumnitraat?en waar kan ik het vinden?

Gideon: Het is niet de bedoeling om in lopende topics offtopic vragen te stellen, maak hiervoor een nieuw topic aan. Ammoniumnitraat is een belangrijke kunstmeststof, maar wordt ook vaak in explosieven gebruikt

Waar je dit kunt krijgen gaan we hier niet toelichten, het is namelijk een potentieel gevaarlijke stof.

Lees voor verduidelijking de algemene regelsnog eens door

Elbert: Tevens is je handtekening niet volgens de algemene regels lees ze eens door voor de maten die je mag gebruiken.

Berichten: 5

Re: [scheikunde] help met onthouden

bedoel je dat de plaatje te groot is of dat de figuur er niet mag opstaan?

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: [scheikunde] help met onthouden

Ik zal de grote hoeveelheid kleine lettertjes onder je post even verduidelijken al staat alles gewoon in onze algemene regels.

1. Het is niet de bedoeling om in een topic waarin je al een vraag hebt gesteld daarna er nog een te stellen, omdat niemand ziet dat het iets anders is als een reactie en je dus geen of weinig respons zal krijgen. Hier heb je alleen jezelf mee btw...

2. Ammoniumnitraat is een belangrijke kunstmeststof, maar wordt ook vaak in explosieven gebruikt dus zullen wij er niet heel veel over kunnen en mogen vertellen en dus ook niet waar je het kan verkrijgen.

3. Je handtekening is niet volgens de algemene regels, want de afbeelding is te groot.

Lees de algemene regels en daar staat het allemaal...

Ammoniumnitraat

Ammoniumnitraat is een belangrijke kunstmeststof omdat zowel het kation (NH4+) als het anion (NO3-) stikstof bevat en zoasl je vast wel weet hebben planten stikstof nodig om te groeien.

Reageer