kleur verandering textiel

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

kleur verandering textiel

Hi,

Ik ben mandy en ik ben bezig met de ontwikkeling van lingerie.Ik ben opzoek naar iemand die mij kan adviseren welk chemisch proces ik nogdig heb om textiel door lichaamswarmte van kleur te laten veranderen.Het mag geen plastic zijn.wellicht kan iemand mij hierin adviserebn.U kunt mij altijd emailen op [email protected]

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: kleur verandering textiel

Hoe zou je die kleurverandering willen hebben ??? Ik heb geen idee hoe, maar het lijkt mij dat een verandering tussen 20°C (kamertemp.) en 37,4°C (lichaamstemp.) moet plaatsvinden of wil je juist dat het heel dicht rond die 37,4°C zit en dus alleen reageerd op kleine veranderingen, dat laatste lijkt me heel erg moeilijk...

Nog even een alinea uit het NRC:

Er bestaan vezels die van kleur veranderen onder invloed van warmte, schadelijke chemicaliën of vloeistoffen, en vezels waarin geurstoffen kunnen worden opgeslagen in kleine capsules die hun inhoud geleidelijk prijsgeven. Geheugenmaterialen, die boven een bepaalde temperatuur een voorprogrammeerde vorm aannemen, zijn al gebruikt om bh's vormvaster beugels te geven, en ook de lichtgevende bustehouder is al een gepasseerd station.

Misschien heb je nog wat aan deze google zoekresultaten...

Berichten: 3

Re: kleur verandering textiel

Jorim schreef: Hoe zou je die kleurverandering willen hebben ??? Ik heb geen idee hoe, maar het lijkt mij dat een verandering tussen 20°C (kamertemp.) en 37,4°C (lichaamstemp.) moet plaatsvinden of wil je juist dat het heel dicht rond die 37,4°C zit en dus alleen reageerd op kleine veranderingen, dat laatste lijkt me heel erg moeilijk...

Nog even een alinea uit het NRC:

Er bestaan vezels die van kleur veranderen onder invloed van warmte, schadelijke chemicaliën of vloeistoffen, en vezels waarin geurstoffen kunnen worden opgeslagen in kleine capsules die hun inhoud geleidelijk prijsgeven. Geheugenmaterialen, die boven een bepaalde temperatuur een voorprogrammeerde vorm aannemen, zijn al gebruikt om bh's vormvaster beugels te geven, en ook de lichtgevende bustehouder is al een gepasseerd station.

Misschien heb je nog wat aan deze google zoekresultaten...
Het zal moeten regaren op lichaamswarmte verandering zoals je wellicht begrijpt haha.en wellicht kan ik het ook zoeken dat het reageert op trillingen.hebje msn praat wat makkelijker....ik zal zo even die websites gaan bekijken

Reageer