[scheikunde] Experiment

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 3

[scheikunde] Experiment

Hallo allemaal, ik heb een vraag en ik heb echt hulp nodig.Zouden jullie mij asjeblieft kunnen helpen?

Methode:

doe 5 / 10 ml mais olie bij een beetje zwavel in een reageer buis.

Plaats de gevulde reageer buis in een warm water bad ( Au bain Marie ) en roer goed.

Filter op zijn minst 5 minuten. Kijk voorzichtig naar het restant.

Laat het mengsel afkoelen.

Filter nadat je een massiefe substancie hebt en besprenkel het met benzine.

vraag: Neemt er een chemische reactie plaats tijdens het experiment? Motiveer je antwoord.

Ik heb 2 vraagjes:

Hoe zie je dat er een chemische reactie plaats vind,

Weet iemand wat er gebeurd met dit experiment.Bij mij is ie helemaal mislukt( scheikunde is mijn slechtste vak)

p.s als het experiment zelf wat onduidelijk is komt dat door mijn slechte vertaal kunst, ik zit op 2 talig onderwijs en krijg dit vak dus in het engels.Wie o wie kan mij helpen?

Berichten: 68

Re: [scheikunde] Experiment

Dat er reacties plaats vinden zie je aan bv.

bubbeltjes (er onstaat een gas)

rook (er onstaat een gas)

neerslag (er is een nieuwe stof onstaan)

kleurverandering (er is een nieuwe stof ontstaan)

Zulksoort dingen. En als je zelf geen goede resultaten heb kan je die toch aan een ander vragen?

Berichten: 3

Re: [scheikunde] Experiment

Hallo heel erg bedankt voor de reactie , maar even antwoord op je vraag:

Nee dat kan niet , iedereen heeft een ander experiment gekregen , dat moet je dan aan elkaar uitwisselen.En die van mij is helemaal mislukt, je kreeg een kleine 10 min om je experiment te maken, mijn reageer buis ging stuk dus moest alles over nieuw.En helaas had ik dus niet genoeg tijd om het af te maken.Dus zo zit het een beetje.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: [scheikunde] Experiment

Dan zit er maar een ding op. Je hebt geen resultaat dus zul je het op nieuw moeten proberen. In dien dat niet mogelijk is moet je duidelijk maken waarom het niet gelukt is. De chemische reacties kun je op zoeken.

MvG Ron

Berichten: 3

Re: [scheikunde] Experiment

Oke , heel erg bedankt.

Reageer