[scheikunde] geschiedenis v/d scheikunde

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

[scheikunde] geschiedenis v/d scheikunde

hallo mensen,

[!]

ik ben nieuw hier en vooral voor 1 doel aangemeld.

ik ga op school een werkstuk of presentatie over de geschiedenis van de scheikunde houden. :cry:

ik ben op zoek naar informatie in de vorm van internetsite's, boeken, maakt neit uit.

je meopt denken aan onderwerpen als alchemie of misschien wle een ander leuk onderwerp als je er een hebt.

ik hoop dat iemand wat voor mij heeft.

bij voorbaat bedankt

Roderick

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: [scheikunde] geschiedenis v/d scheikunde

Op deze website van de KNCV staan wat boeken over de geschiedenis van de (al)chemie. Samen met de auteursnaam moet je in een bibliotheek een eind kunnen komen denk ik!

Succes!
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: [scheikunde] geschiedenis v/d scheikunde

Mijn zusje heeft haar profielwerkstuk gedaan over alchemie, ik al eens vragen of zij wat voor jou heeft.

Berichten: 11

Re: [scheikunde] geschiedenis v/d scheikunde

Er is een gigantische hoeveelheid sites te vinden op het internet. Wat zeker aan te raden om te lezen is:

http://www.levity.com/alchemy/testment.html

Het is het Testament van Nicolas Flamel (Ja, die bestond echt, Harry Potter?), en daar staat zo ongeveer de hele bereidingswijze van "The Philosopher's Stone" (Alweer Harry Potter?) beschreven.

"Thou wilt then have a treasure without price, superior to all there is in the world, and thou canst desire nothing more here below, for thou hast both health and riches, if thou useth them properly."

Het leest eeen beetje moeilijk, maar als je tussen de regels door leest

kan je veel leren over de gebruiken.

Ze zeggen ook vaak zoiets als: Als het je niet lukt om te maken (goud of de "steen der wijzen") dan ligt het niet aan de (al)chemie maar aan jezelf. Erg grappig als je achteraf weet dat wat ze wilden bereiken onmogelijk is.

Succes!

Maximus Conjugatius
Als iedereen naar rechts kijkt is het verstandig om ook eens naar links te kijken.

Re: [scheikunde] geschiedenis v/d scheikunde

He Roderick,

Je mag mijn profielwerkstuk (Havo 02-03) over Alchemie wel als basis gebruiken. Er zit ook een bronvermelding bij. De meeste (volgens mij zelfs alle) bronnen zijn in het nederlands. Ik zal even alles voor je bij elkaar zoeken, dan hoor ik nog wel of je interesse hebt!

Waronne (zusje van Jorim dus :cry: )

Reageer