kookpunten zwavelverbindingen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 37

kookpunten zwavelverbindingen

Ik ben op zoek naar de kookpunten van zwavelverbindingen. Ik heb alleen geen idee waar ik ze kan vinden. Kunnen jullie me helpen?

Ik moet een fractie berekenen tussen de 18 en 221 graden Celcius.

Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: kookpunten zwavelverbindingen

Kan je wat meer informatie geven? Wat voor soort zwavelverbindingen (bij benadering) hebben we het over? Er zijn er nogal wat namelijk.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 37

Re: kookpunten zwavelverbindingen

Het gaat om allerlei zwavelverbindingen. Van sulfides, thiophenen tot dibenzothiophenen. Maar als ik de kookpunten heb van de sulfides ben ik al helemaal gelukkig.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.912

Re: kookpunten zwavelverbindingen

Ik denk dat je het beste gewoon een hele hoop losse sulfides kan opzoeken met ChemFinder en vanuit die gegevens een kooktraject samenstellen.

Ik heb een beetje rondgegoogeld, maar zoeken op 'boiling range' in combinantie met jouw stofgroepen leverd niks op...

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: kookpunten zwavelverbindingen

Op de websites van acros of sigma-aldrich kun je zoeken in hun online catalogus. Bij elke verbinding staat het kook-(of smelt-)punt vermeld samen met nog wat andere fysische constanten. Je kunt zoeken op molecuulformule en op naam, dus als je thiophene of mercapto intypt krijg je er al een hele zooi.

succes

Berichten: 159

Re: kookpunten zwavelverbindingen

Stap 1

Bestel gratis de Merck-cd-rom (klik hier).

Stap 2

Bij uitgebreid zoeken typ je in: Kookpunt tusen 18 en 221°C, bevat zwavel.

Stap 3

Zoek tussen de 170 gevonden resultaten jouw verbinding(en).

Reageer