Te hete hotbags

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Te hete hotbags

Hallo allemaal,

met mijn stomme hoofd heb ik vandaag het pannetje met hotbags op de kookplaat laten staan. Drooggekookt.. :roll:

Er hangt nu een vieze stank in de kamer (ruikt zuur, zoals schoonmaakazijn), en ik voel me nogal misselijk.. na er even in te hebben gestaan (ramen, deur open).

Wat kan er zijn vrijgekomen? Is er een relatie met de reactie van mijn maag? Er is geen brand geweest.. (wat ben ik daar blij om! :P )

Natriumacetaat in water? Het kunststof van het zakje?

Bij voorbaat dank,

Martin
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Te hete hotbags

Op zich allemaal vrij onschuldige stoffen (onschuldig is ook maar relatief). Wanneer je voldoende ventileerd zal je geen blijvende schade oplopen.

Heb je morgen nog last, ga dan even bij de huisarts langs.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Te hete hotbags

Wat zijn hotbags dan ? :roll:

Berichten: 151

Re: Te hete hotbags

Ik weet ook niet wat hot bags zijn.

Ik heb even gegoogled en vind alleen maar iets om pizza's in warm te maken of te houden.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Te hete hotbags

Ik denk dat hotbags van die zakjes zijn met daarin een onderkoelde vloeistof. Als je dan op iets drukt wat in het zakje zit, geeft dat een klikje en de onderkoelde vloeistof begint te stollen, waarbij veel warmte vrijkomt. Je vindt ze wel in hartvorm, of ze worden gebruikt bij zpierpijn of stijve nekken. Nadat de volledige inhoud is gestold en afgekoeld, kun je de zakjes weer in kokend water leggen waarna de inhoud weer smelt. Als je ze dan weer voorzichtig laat afkoelen, blijft de inhoud vloeibaar, maar onderkoeld. De minste schok is dan nodig om hem te laten stollen, waarbij warmte vrijkomt.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Te hete hotbags

Klinkt wel vrij raar en complex :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Te hete hotbags

Hetzelfde maar dan omgekeerd: Als je water kookt in de magnetron moet je er ook altijd een kookstaafje in doen. Dit is om entpunten voor gasbellen (die ontstaan bij het koken) te verkrijgen. Als je dit niet doet, kan het water boven de 100 graden C worden verwarmd (ja dat kan). Het gevolg is dat dan bij de minste schok, het water in één keer begint te koken en uit het glas spettert. Kookvertraging heet zoiets. Probeer dit ook niet thuis of zo, brandwonden kunnen het gevolg zijn :roll: . Ooit bij scheikunde praktijk of op het werk water moeten koken? Doe je er ook glasparels in; deze hebben dezelfde functie als het kookstaafje.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Te hete hotbags

Dit wist ik echt niet, en heb het verhaal zelf nooit gehoord, goed dat ik dit weet :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Te hete hotbags

Inderdaad, dat zijn de zakjes die ik bedoel..

vandaag -op een deukje in mn ego na- gelukkig geen last gehad

Bedankt voor de moeite =)
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Reageer