opdracht

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 8

opdracht

Een vriend van mij had een opdracht.. Ik kwam op een heel ander antwoord dan hem ( en nu komen we er beide niet meer uit) mijn vraag is dan ook hoe jullie dit zouden oplossen.. (ik hoef er geen linkje bij te posten sorry).

de opdracht:

Een melkpoederfabrikant levert melkpoeder in glazen potten, afgesloten met een luchtdichte deksel. De potten worden gevuld met 600 g e melkpoeder.

De vulmachine heeft een variatiecoëfficiënt van 2,5% en een capaciteit van ca. 800 per uur.

De potten zelf (met deksel) voldoen aan de eisen van de e-voorverpakkingen en wegen 120 g met een standaardafwijking van 4 g.

De gevulde potten worden per 40 in een doos verpakt (5 bij 4 breed en 2 hoog)

1)Maakt hij gebruik van destructief onderzoek of niet, op grond waarvan? Wat voor steekproef neemt hij? en wat meet hij na en wat is dan het afkeurcriterium?

2)0p welke waarde moet de vulmachine afgesteld worden om een kans van 1% of kleiner te hebben dat de warenwetcontroleur de partij afkeurt?

thnx

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: opdracht

Ik vind dit niet zo heel chemisch, maar statistisch weer wel interessant(er)..

Verplaatst

Re: opdracht

Als de warenwetcontroleur de partij af zou keuren dan denk ik dat het pas gebeurd vóór het verpakken. Als die gast er dan een paar uit de populatie zou pakken dan heeft ie zelf een mooie steekproef te pakken.

Voor de rest zou ik het niet weten....best wel zeikvragen vind ik

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: opdracht

@ Haitel: Ik denk dat de opdracht (het is nu een jaar later) inmiddels wel is gemaakt hoor!
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 2.035

Re: opdracht

Yep, de melkpoederpartij is inmiddels door baby's verslonden, en de warenwetcontroleur is helaas overleden :)

Reageer