Wat te doen als je je verveelt op school

Moderator: Rhiannon

Berichten: 254

Wat te doen als je je verveelt op school

op aanraden van biochemiefreak heb ik dit topic nu geopend :P

Tjah sommigen van ons zitten nog steeds op school, wat soms erg saai kan zijn... Je zou net als ons schroeven uit de tafels kunnen draaien :D , maar weet iemand misschien nog andere dingen? :)

posten maar :)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Wat te doen als je je verveelt op school

Ik reken studeren ook maar even onder school... als we weer eens een saai college hadden en na de koffiepauze niet de moed konden opbrengen om terug te gaan (ik zal even geen namen noemen :D ) was klaverjassen wel de meest populaire tijdsbesteding...

Neehee, RUITEN, ik sein toch... :P
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 778

Re: Wat te doen als je je verveelt op school

Ehm ja ik zit ook niet op school, maar ik loop nu stage, maar ik weet nog wel iets leuks met frisdrank automaten maar kan dat helaas niet posten omdat het eigenlijk een beetje in strijd is met de Chemieforum.nl regels :P :)

Voor de rest verveelde ik me eigenlijk nooit op school, ja tijdens de les maar dat is logisch :P :P :D

- Beetje verzetten tegen het schoolbeleid natuurlijk enzo, maarja wie doet dat niet.

Op bepaalde plaatsen moch je postertjes ophangen bijvoorbeeld, wij daar nooit een poster opgehagen altijd ergens anders op deuren, ramen, etc, etc.

- Muur van blikjes Sisi maken, gegarandeerd fun, kost je wel wat tijd en geld maar dan heb je ook wat :)

- Ook speelde we geregeld een potje tafelvoetbal (conciërge heeft echt miljoenen aan ons verdient) :P

- Ook speelde we vaak een potje schaak, zo tussen de lessen door in de pauze of tijdens een tussenuur, houd je scherp en alert Afbeelding

Berichten: 1.153

Re: Wat te doen als je je verveelt op school

Tijdens wiskunde A speelden wij een echte competie vier-op-een-rij.

ook kamertje verhuren en schaken werd vaak gespeeld.

Daarnaast speelden wij vaak poker in de kantine.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Wat te doen als je je verveelt op school

op het HBO had ik nooit verplichte uren dus ik kon altijd zelf weten of ik heen ging of niet. Vaak was een spelletje klaverjassen of hartenjagen nog leuker dan een college of analytisch chemie :D En anders ging ik gewoon weer naar huis. Leve de vrijheid van het HBO.

MvG Ron

Berichten: 96

Re: Wat te doen als je je verveelt op school

Op school toepen we, we pesten (tussenuren). Tijdens alle Exacte vakken alle spelletjes op de rekenmachine :P . Ik ben de eerste 4 weken bezig geweest met een priemgetalzoekprogramma. Heb nu 10 lijsten met elke 999 priemgetallen op m`n rekenmachine staan Afbeelding. En een programmaatje gemaakt dat kan controleren of iets een priemgetal is tot de 10 miljoen :) .

Ik wordt ook wel "Denne Priemerd" of de "Priemgetalneurd" genoemd. :D

//edit: maar ook deKeijzer [!].

Berichten: 778

Re: Wat te doen als je je verveelt op school

Ik wordt ook wel "Denne Priemerd" of de "Priemgetalneurd". :P
En je dan registreren onder de naam deKeijzer :P :) :) :D

Berichten: 198

Re: Wat te doen als je je verveelt op school

ja die rekenmachines, bij ons is 4 op een rij nog altijd de absolute topper.

maar dit zijn er ook een fijne:

trouwjurken maken:

met wat pritt en een paar bladeren papier (op te vullen met kladpapieren) waan je jezelf al snel een top-ontwerper. diepe decotees tot ellelange slepen, het kan allemaal

finger-skaten/snowboarden:

neem een stuk stevig papier en knip hieruit een mooi bord, eventuele versiering is altijd nog een extra tijdverdrijf.

neem nu een plakstift en wrijf wijs- en middenvinger goed in.

zet deze vingers nu op het bord en haal de waanzinnigste stunts uit

origami

gewoon zo'n boekje meenemen, zitten er altijd moeilijke bij waar je uren zoet mee kan zijn.

... to be continued.

ik zal er elke week een nieuwe inzetten of zo.

dat houd de variatie hoog en daarmee ook het plezier :D

Berichten: 254

Re: Wat te doen als je je verveelt op school

deKeijzer schreef: Op school toepen we, we pesten (tussenuren). Tijdens alle Exacte vakken alle spelletjes op de rekenmachine :) . Ik ben de eerste 4 weken bezig geweest met een priemgetalzoekprogramma. Heb nu 10 lijsten met elke 999 priemgetallen op m`n rekenmachine staan Afbeelding. En een programmaatje gemaakt dat kan controleren of iets een priemgetal is tot de 10 miljoen :) .

Ik wordt ook wel "Denne Priemerd" of de "Priemgetalneurd". :P
Hoe maak je zo'n progje :D

Berichten: 96

Re: Wat te doen als je je verveelt op school

dark lord schreef:
deKeijzer schreef: Op school toepen we, we pesten (tussenuren). Tijdens alle Exacte vakken alle spelletjes op de rekenmachine :) . Ik ben de eerste 4 weken bezig geweest met een priemgetalzoekprogramma. Heb nu 10 lijsten met elke 999 priemgetallen op m`n rekenmachine staan  Afbeelding. En een programmaatje gemaakt dat kan controleren of iets een priemgetal is tot de 10 miljoen :) .

Ik wordt ook wel "Denne Priemerd" of de "Priemgetalneurd".  :P
Hoe maak je zo'n progje :D
Ik zal niet alles verraden... :P . Maar je maakt een for-lus, en kijkt of het het te checken getal door het getal uit de for-lus gedeeld het zelfde is als de integer van dat getal. Als dat zo is... dan is het geen priemgetal want dan kan je het door een getal delen dat op ,0000000 eindigt :P

Berichten: 74

Re: Wat te doen als je je verveelt op school

opschool doen we tijdens de les gewoon opletten zoals dat hoor :D

maar natuurlijk zijn fingerskateboarden, musiek luisten, en tekenen of kamertje verhuren leuke bezigheden

en in de pauzes natuurlijk lekker in de aula naar mooie dames kijken werkt wat beter als een potje kaarten, en natuurlijk overal stickers en posters die met chemie te maken hebben achter laten door het helen gebouw.

ps. niet spelen met branders

kan heel goed slecht aflopen

Berichten: 198

Re: Wat te doen als je je verveelt op school

tv-tunes

...van die goeie oude jeugdseries.

probeer er zoveelmogelijk te herinneren door yunes en tv-programma's van vroeger te zoeken

in no-time zit je vol jeugdsentiment die dinge te zingen

beestenbos is boos is trouwens echt een sfeermaker :D

Berichten: 254

Re: Wat te doen als je je verveelt op school

Ik zal niet alles verraden... :) . Maar je maakt een for-lus, en kijkt of het het te checken getal door het getal uit de for-lus gedeeld het zelfde is als de integer van dat getal. Als dat zo is... dan is het geen priemgetal want dan kan je het door een getal delen dat op ,0000000 eindigt :P
Misschien ligt het aan mij maar ik begrijp er NIETS van :D

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Wat te doen als je je verveelt op school

Die methode is niet zo geschikt om te testen of 13662145588436153578325082081113355860726852926521696421752684121 priem is (en dat is het).

Berichten: 318

Re: Wat te doen als je je verveelt op school

tekenen of kamertje verhuren leuke bezigheden
tekenen snap ik, maar wat is kamertje verhuren??

ik teken plannen om m'n waterrakketjes te verbeteren... :D

of om katapulten te bouwen (thuis heb ik een trebuchet staan :) )

of samen met vrienden vliegertjes maken en die uit het raam gooien tussen de lessen door, en kijken welke het verst gaat... je kan zo de hele les de aerodynamica van je vliegertje bestuderen... uiterst interessant! :P

ohja, we spelen ook bingo!

dat gaat als volgt: je schrijft 5 namen op... als de leukerd aan het bord één van de namen zegt dan stip je die aan, heb je ze alle 5, dan roep je BINGO!!

je kan de moeilijkheidsgraad ook opdrijven door blaadjes uit te wisselen, en de moeilijkste, knettergekke woorden op te schrijven, en dan natuurlijk proberen de leerkracht die te laten zeggen :)

(vb: de leeraar wetenschappelijk tekenen dehydratatiereactie laten zeggen...)

Reageer