Reinigers in autowerkplaats

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 18

Reinigers in autowerkplaats

Mn vader vroeg het mij.. hij werkt in een auto-onderdelen magazijn, en hij vroeg zich af of carburateur en rem reiniger het zelfde waren.

Ik weet het niet zeker .. kan niet echt duidelijke sites vinden met de antwoorden wat er in zit.

Het gaat om de rem reiniger brake clear

en de carburateur reiniger one shot

misschien dat iemand mijn pappa kan helpen :D hij wil gelijk hebben

Beryllium: Geef de volgende keer een duidelijke beschrijving van het onderwerp... "ff snel vraagje" is niet erg duidelijk

Berichten: 18

Re: Reinigers in autowerkplaats

sorry hoor :D

Berichten: 2.399

Re: Reinigers in autowerkplaats

lijkt mij van niet. Anders verkochten ze het wel als een universeel product. Staat er niet op wat er in zit? Verder ruiken zegt een boel. Spuit eens wat op een wit A4tje, heeft het dezelfde kleur, vloeit het evensnel? Denk dat je dr zo wel achter kunt komen

Berichten: 18

Re: Reinigers in autowerkplaats

volgens mn vader had het dezelfde geur en kleur

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Reinigers in autowerkplaats

Most carb cleaner is NOT green...

usually contains one or more of these chemicals;

Toluenes, xylenes, napthas, acetones

methyl alcohols, Ethylbenzenes, propanols.
hier

En:
Petroleum Naphta, Acetone
hier

Erg veel verschillen tussen merken zijn er denk ik niet. Het zou best wel eens erg op elkaar kunnen lijken. De A4-proef kan inderdaad nog een beetje meer kwantitatief zeggen of het ook dezelfde typen nafta's zijn. Doel van beide lijkt te zijn om een goed apolair oplosmiddel te zijn zonder verdampingsresten na te laten. CFK's zijn vroeger gebruikt, maar nu niet meer toegestaan.

Er zijn via google ZAT hits te vinden waar iets zinvols op lijkt te staan. Kijk zelf eens verder.

Reageer