injectie bij elektroforese

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 25

injectie bij elektroforese

haai!

injectie bij elektroforese... 4mogelijkheden: onder druk,ahv vacuüm, siphoning en elektrokinetisch...nu,ik kan me wel voorstellen dat we niet overal evenveel staal mogen injecteren,maar waarom mogen we onder druk heel het staal en elektrokinetisch slechts een fractie van het staal injecteren? Merci...

Berichten: 1.153

Re: injectie bij elektroforese

met hulp van mijn vriendin:

Bij een elektrokinetische injectie is er sprake van een selectieve injectie. Dat wil zeggen dat geladen moleculen (vooral degene die worden aangetrokken door het potentiaalverschil) meer worden geinjecteerd en de ongeladen minder. Dus als je met een positieve spanning injecteerd zullen er relatief veel meerr positieve deeltjes, veel minder negatieve deeltjes en wat minder neutrale deeltjes worden geinjecteerd. Eigenlijk heb je dus een soort concentratie en opschonings effect gedurende de injectie en daarom hoef je minder te injecteren (wat ook beter is voor de scheiding, want als je meer monster (staal) in minder volume injecteert krijg je scherpere en hogere pieken). Echter, de selectieve injectie van, in dit voorbeeld, positieve deeltjes zal ook gelden voor de verschillende positieve deeltjes aanwezig. Kleine deeltjes met veel lading zullen veel meer worden aangetrokken door het potentiaalverschil dan grote minder geladen deeltjes en er zal ook relatief meer van de kleine meer geladen deeltjes worden geinjecteerd dan van de grote minder geladen deeltjes.

Berichten: 25

Re: injectie bij elektroforese

ghoh dikke merci voor de schone uitleg! :D

Reageer