Kopen van bepaalde stoffen.

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 5

Kopen van bepaalde stoffen.

hallo mensen, ik zou graag iets willen weten;

ik wil bepaalde stoffen kopen maar ik weet niet waar ik deze haal.

ik zou graag de volgende stoffen willen hebben;

- formaline

- glycerine

- phenol

- borax

kunnen jullie mij raad bieden?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Kopen van bepaalde stoffen.

Vraagje: waar heb je het voor nodig? want dit zijn producten voor het maken van een balsem voor het balsemen van lijken.

zie hier

MvG Ron

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: Kopen van bepaalde stoffen.

Glycerine kan je bij vrijwel elke drogist kopen. Voor meestal borax moet je wat verder zoeken, bijvoorbeeld bij De Hekserij

Formaline zal ook lastig zijn evenals fenol. Dit zijn giftige stoffen, er moet een doodshoofd op de etiketten staan. Als je deze stoffen niet beroepshalve nodig hebt zal het wel lastig zijn deze aan te schaffen.
β-Damascenon en maneschijn

Berichten: 5

Re: Kopen van bepaalde stoffen.

alvast bedankt voor jullie reacties, en ja, ik wil het ook gebruiken te balsemen.

niet mijzelf hoor, dat is verboden in nederland, maar mijn huisdieren omdat ik vind dat een lichaam geconserveerd moet blijven.

Berichten: 5

Re: Kopen van bepaalde stoffen.

glycerine heb ik nu, en fenol kan ik ook wel aan komen.

iemand nog ideeën waar ik formaline en borax kan halen?

(wel bedankt voor die tip van 'de hekserij' maar ik koop het liever in een gewone winkel)

Berichten: 98

Re: Kopen van bepaalde stoffen.

Volgens je profiel ben je 14 jaar:

Ik vind het nogal straf dat mensen van je leeftijd aan zulke gevaarlijke stoffen kunnen geraken eerlijk gezegd.

Berichten: 251

Re: Kopen van bepaalde stoffen.

formaline en borax kan je in principe (in België) bij alle goede drogisten en apothekers verkrijgen. Boraxschilfers haal je bvb bij de apotheker tegen zweetvoeten, formaline wordt gebruikt bij sommige medicinale recepten. De prijs in een apotheek zal - gezien de gestelde eisen van de pharmacopee - een stuk hoger liggen dan bij een drogist.

Reageer