Verzin een naam

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 851

Verzin een naam

Ik ga voor mijn Profielwerkstuk een film maken (onderwerp is DNA-fingerprint) ik heb echter als reden van de moord een stof nodig die veel waard zou kunnen zijn.

Weet iemand een leuke (eventueel bestaande) stof. Bijvoorbeeld: eens stof die van lood goud kan maken (erg cliche maar zoiets zoek ik).

Iemand???

Leg wel even uit wat het zou kunnen en eventueel een bijpassende naam (niet verplicht)

Bedankt alvast
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Berichten: 39

Re: Verzin een naam

Om van lood goud te maken moest je de "steen der filosofen" hebben. Raak lood ermee aan en hopla.

Wat meer alchemistische theorie:

je had in ieder geval Sofisch Kwik en Sofisch Zwavel nodig (geen lood, dus). En dan veel stoken en vooral puur van geest zijn om goud te krijgen.

Meer fraaie alchemistisch taalgebruik kun je hier vinden.

Voorbeelden van wel bestaand en ook nog duur:

-Rhodium (maar ja, wie wil daar nou een moord voor doen?)

-Verrijkt uranium. Nog lekker actueel ook.

mazzel, matt

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Verzin een naam

wat dacht je van een biologisch wapen :P antrax of verschillende typen van bacteriologische wapens.

Daar zal menig terrorist een moord voor doen. :D

MvG Ron

Gebruikersavatar
Berichten: 851

Re: Verzin een naam

Dank jullie alvast voor de reacties.

Als er nog meer zijn stuur ze dan gerust in
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Berichten: 1.153

Re: Verzin een naam

lijst met biotoxins vind je op: toxins of biological origin

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: Verzin een naam

Je zou ook een vaccin tegen een bacteriologisch wapen kunnen gebruiken

Gebruikersavatar
Berichten: 851

Re: Verzin een naam

En wie zou voor zoiets een moord kunnen plegen???

Tijdens de moord laat de professor een buisje met de stof vallen, dus een virus of zo is niet echt makkelijk ivm "besmetting" en Uranium vereist speciale pakken, waar ik niet de beschikking toe heb :D
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Berichten: 1.153

Re: Verzin een naam

wat dacht je van een super brandstof die alle aardolie problemen in 1 keer weg vaagt....een naam: "Jurnolie"

Gebruikersavatar
Berichten: 851

Re: Verzin een naam

Nou dank je, maar die bestaat al wel hoor en het heet WATERSTOF :D
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Berichten: 1.153

Re: Verzin een naam

je hebt gelijk behalve dat je voor het gebruik van waterstof alle motoren moet vervangen/aanpassen en voor jouw "jurnolie" niet!

Berichten: 311

Re: Verzin een naam

Een beetje cliche, maar wat dacht je van witgoud (Platina)? Yttrium is volgens mij ook redelijk duur.

Berichten: 74

Re: Verzin een naam

een "biologisch is eigenlijk heel logisch" wapen

of gewoon c-1 explosieven maar daar had ik bij het aanmelden belooft niet over explosieven te praten hoe je die moet maken.

greetz,

p.s. volgens mij dacht saddam ook zo :D

Berichten: 1.122

Re: Verzin een naam

de steen der filosofen bleek uitzonderlijk giftig te zijn. Maar na een kleine hoeveelheid ervan op te lossen in HF en zeer sterk te verdunnen bleek het als vaccin te werken tegen een selecte groep biowapens. Een duidelijke reden om de steen te stelen. (gebruikte Harrie Potter niet ook zo'n soort steen?)

Bio; maar dat is logisch natuurlijk,

volgens mij heeft dat niks met Saddam maar meer met Johan te maken. :D

Grtz Bas

Gebruikersavatar
Berichten: 97

Re: Verzin een naam

een stof die van lucht voetzaamen lekker voetsel kan maken.

naam: voedwater?

Berichten: 74

Re: Verzin een naam

vet heb je dat in huis :D

Reageer