water

Moderator: ArcherBarry

Berichten: 10

water

heeey

ik moet voor scheikunde de sammenstelling van bronwater aantonen .

ik weet al wel van bepaalde de stoffen hoe je die kan aantonen maar niet alle. dat zijn ze bijna allemaal :D .

Misschien hebben jullie een iedee

alvast bedankt!!!!!

Berichten: 2.399

Re: water

Wat weet je wel, en wat weet je niet?

Berichten: 10

Re: water

eigenlijk niks

want je moet met bepaalde oplossingen verdergaan.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: water

Wat zit er in bronwater waarvan je niet weet hoe je het moet bepalen?

En ga niet zeggen dat je dat niet weet, want dat moet je eerst eens op een fles Spa kijken :D

Berichten: 10

Re: water

ja ik had al op de achterkant gekeken van een spa flesje maar ik moet aantonen dat die stoffen er in zitten. Bijv. met neerslag ph papier en dat soort dingen

en ik weet met welke stoffen je die stoofen die in spa water zitten kunt aantonen.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: water

Aarghhh frustrerend....

Wat zit er in bronwater wat jij wilt bepalen maar niet weet hoe??

Berichten: 1.153

Re: water

misschien even toelichten:

Kan jij aangeven hoe de ztoffen heten die in de Spa zitten. Dan pas kunnen wij vertellen hoe je die aan kan tonen.

Voor iedere stof heb je natuurlijk een andere methode. dus wij kunnen je pas helpen als je verteld welke stoffen je precies wilt aantonen.

Berichten: 10

Re: water

sorry dat was ik effe vergeten.

maar in bronwater zitten de stoffen:

Natrium

Chloor

Kalium

Calcium

Fosfor

Magnesium

IJzer

Zink

Jodium

deze stoffen moet ik aan tonen door middel van proefjes.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: water

Moet je aantonen ze erin zitten of ook de hoeveelheid?? En welke weet je al??

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: water

ridder schreef: in bronwater zitten de stoffen:

Natrium

Chloor

Kalium

Calcium

Fosfor

Magnesium

IJzer

Zink

Jodium
Ajakkiebakkie ik drink nooit meer bronwater.....

Ik hoop en denk dat deze elementen niet als stoffen in bronwater voorkomen, maar als "sporenelementen". Waarschijnlijk komen ze voor als ionen of komen ze voor in ionen. Natrium zal bijvoorbeeld wel Na+ zijn, en fosfor als H2PO4-.

Dat maakt nogal een verschil, hoor! Alleen als je een techniek gebruikt voor "elementenanalyse" dan zou je redelijk onafhankelijk van de vorm van het voorkomen kunnen zien of het element voorkomt in het monster. Kijk als dat de bedoeling is eens op Atomaire-absorptiespectrometrie op Wikipedia

Berichten: 96

Re: water

Als deze allemaal als ionen voorkomen. Kan je ook met de leuke neerslagreacties uit de 4e werken :D .

Op tabel 56 (denk ik) van je BINAS staan alle neerslagreacties van ionen. Dus bijv. Na+ + Cl- geeft geen neerslag.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: water

deKeijzer schreef: Als deze allemaal als ionen voorkomen. Kan je ook met de leuke neerslagreacties uit de 4e werken :D .
De concentraties zijn veel te laag om serieus neerslagreacties te kunnen doen.

Berichten: 2.399

Re: water

Ja daar ben ik ook bang voor. De enige manier omzoiets goed te doen is met een AAS of ICP ofzo. Als je het op andere manieren gaat doen, dan zou ik eerst een paar liter van dat water indampen tot een paar mililiter, misschien dat je dan wat kan zien.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: water

Ionselective Electrode zou ook een optie kunnen zijn.

Hierbij zou ik zeker gebruik maken van een Standaard Additie Methode en stock oplossen in Milli Q anders Standaard Additie ook uitvoeren op Demi water aangezien hierin ook een kleine hoeveelheid aanwezig is.

MvG Ron

Berichten: 10

Re: water

ik hoef niet de hoeveelhied te weten want die staat al op de achterkant van de fles

maar welke proefjes zou ik het best kunnen gebruiken denken jullie ?

de neerslag reactie, ph papier en misschien indamping, maar dan heb ik nog niet alle stoffen aangetoond

Reageer