Helaas jongens maar ...

Moderator: Rhiannon

Berichten: 778

Helaas jongens maar ...

Why Mac voor science

Ja jongens daar gaan jullie 8-[

Apple heeft 2 nieuwe (reclame) filmpjes op haar website geplaatst (zie bovenste link)

In zowel een kort als een lang filmpje wordt uitgelegd waarom een Mac erg nuttig kan zijn in laboratorium omgevingen en voor wetenschappelijk gebruik. Onder andere Bud Tribble, Apple's Senior Vice President voor Software Engineering, komt aan het woord.

Het lijkt een beetje alsof er nét iets te veel mannen in witte jassen met nét iets te opvallend geplaatste Macintoshes (een enorme G5 toren midden op het bureau) in de weer zijn. Er worden geen voorbeelden gegeven over specifiek wetenschappelijke taken of software voor de Mac.

bron MacOSX.nl

Maar (chemie) jongens dit is toch fantastisch ?? :D

Hebben jullie eindelijk een goede reden om bij je werknemer een Mac te eisen (dat jullie dat niet al eerder gedaan hebben, maargoed).

Vanwaar dit (nutteloze) topic over Mac's en Chemie, ja sorry ben een beetje Mac verslaafd (aan het worden) :) :P

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: Helaas jongens maar ...

Bij de vakgroep waar ik ben gepromoveerd waren alle computer mac's behalve de computers die aan de meetapparatuur gekoppeld zaten. :)

Ik kon ze net zo makkelijk als PC's laten crashen..... 8-[

Berichten: 2.399

Re: Helaas jongens maar ...

DrQuico schreef: Bij de vakgroep waar ik ben gepromoveerd waren alle computer mac's behalve de computers die aan de meetapparatuur gekoppeld zaten. :)

Ik kon ze net zo makkelijk als PC's laten crashen..... :D
Hehe sommige mensen hebben idd bepaalde "gaven". Maargoed ik wordt ook niet wild van die dingen. 8-[

Berichten: 205

Re: Helaas jongens maar ...

Ik kon ze net zo makkelijk als PC's laten crashen..... :P
:) een mac laten chrachen... dat lukt mij echt niet!!! ik krijg hem niet eens aan de praat :D

een mac is echt *****, hij is heel gebruikers vriendenlijk, maar je kan er veel minder mee doen dan een GEWONE!!! :P computer, sorry Elbert maar dat moest er ff uit, al is het alleen maar omdat ik eerst quicktime moest instaleren om dat filmpje te zien 8-[

ook is zo'n computer moeilijker up-to-date te houden, overgens is het wel een leuk innitatief voor de windows systemen

'k heb echt iets tegen mac's... word mijn profiel nu verweiderd??? :P

Berichten: 778

Re: Helaas jongens maar ...

Ehm ja, leden die niet tegen aan mac kunnen worden per direct tot 2048 verbannen van het forum :P

Nee natuurlijk niet, een Mac laten crashen is ook wel lastig of je moet soft/hardware niet goed geinstaleerd hebben waardoor het systeem wat instabiel wordt. Maar dan loopt hij hoogstens vast, net als waarneer je teveel programma's open hebt staan en die meer intern geheugen vragen dan dat er in de Mac zit. Ja dan is het toch logisch :)
een mac is echt *****, hij is heel gebruikers vriendenlijk, maar je kan er veel minder mee doen dan een GEWONE!!! :P computer, sorry Elbert maar dat moest er ff uit, al is het alleen maar omdat ik eerst quicktime moest instaleren om dat filmpje te zien 8-[

ook is zo'n computer moeilijker up-to-date te houden, overgens is het wel een leuk innitatief voor de windows systemen

'k heb echt iets tegen mac's... word mijn profiel nu verweiderd??? :P
Voor MacOSX was het minder gebruiksvriendelijk, althans als je een windwos systeem gewend was natuurlijk :D

Tegenwoordig met met MacOSX (10.3.7 alweer) is dit echter niet meer het geval, het ziet er goed uit (mooi dus) is super snel en zit logischer in elkaar dan windows. :D

Dat je er minder mee kan .... klopt niet natuurlijk maar dat komt waarschijnlijk omdat je een Mac nog nooit echt hebt uitgeprobeerd.

En als je op je PC-tje dingen kunt doen die je ineens op de Mac niet meer kunt doen dan is hij inderdaad *** en dan kan hij veel minder dan een gewone :P :D

Dat je (nog) geen Quicktime hebt is vreemd naar mijn idee zit dat haast al standaard in windows en het zit volgens mij standaard al in Internet Explorer ??

Updaten ?? ja je kan hem niet zelf openschroefen en er een extra reepje intern geheugen of videokaart erbij steken. Das is inderdaad helemaal waar.

Maar waarom zou je het zelf doen ?? (okey omdat je het leuk vind om met computers te prutsen) maar als je via je apple dealer vraagt of er een videokaart of extra geheugen, 2e hardeschijf, etc, etc. bijkan dan bel je hem op of mail je hem levert je Mac en een paar dagen later zit het er allemaal in.

Vaak is het ook nog zo dat ze het gratis doen als je de Mac bij hun gekocht hebt :P

Jahaa goed initiatief hé van windows om een Mac te ontwikkelen :P :D:lol:

Hier kan je natuurlijk een eindeloze discussie over gaan voeren, ik krijg jullie (hoogstwaarschijnlijk) niet overtuigd waarom Mac zo goed systeem is en jullie krijgen mij (zeker weten) niet overtuigd waarom ik niet met een Mac moet werken :D

Dit is ook helemaal niet mijn punt of bedoeling om jullie te overtuigen, zo breng ik het misschien wel, maar toch. :D

Ik kwam dit bericht gewoon tegen en moest het hier gewoon posten.

Berichten: 205

Re: Helaas jongens maar ...

een mac is echt *****, hij is heel gebruikers vriendenlijk, maar je kan er veel minder mee doen dan een GEWONE!!! :D computer, sorry Elbert maar dat moest er ff uit, al is het alleen maar omdat ik eerst quicktime moest instaleren om dat filmpje te zien :P

ook is zo'n computer moeilijker up-to-date te houden, overgens is het wel een leuk innitatief voor de windows systemen

'k heb echt iets tegen mac's... word mijn profiel nu verweiderd??? :D
Voor MacOSX was het minder gebruiksvriendelijk, althans als je een windwos systeem gewend was natuurlijk :P

Tegenwoordig met met MacOSX (10.3.7 alweer) is dit echter niet meer het geval, het ziet er goed uit (mooi dus) is super snel en zit logischer in elkaar dan windows. :D

Dat je er minder mee kan .... klopt niet natuurlijk maar dat komt waarschijnlijk omdat je een Mac nog nooit echt hebt uitgeprobeerd.

En als je op je PC-tje dingen kunt doen die je ineens op de Mac niet meer kunt doen dan is hij inderdaad *** en dan kan hij veel minder dan een gewone

Dat je (nog) geen Quicktime hebt is vreemd naar mijn idee zit dat haast al standaard in windows en het zit volgens mij standaard al in Internet Explorer ??

Updaten ?? ja je kan hem niet zelf openschroefen en er een extra reepje intern geheugen of videokaart erbij steken. Das is inderdaad helemaal waar.

Maar waarom zou je het zelf doen ?? (okey omdat je het leuk vind om met computers te prutsen) maar als je via je apple dealer vraagt of er een videokaart of extra geheugen, 2e hardeschijf, etc, etc. bijkan dan bel je hem op of mail je hem levert je Mac en een paar dagen later zit het er allemaal in.

Vaak is het ook nog zo dat ze het gratis doen als je de Mac bij hun gekocht hebt

Jahaa goed initiatief hé van windows om een Mac te ontwikkelen

Hier kan je natuurlijk een eindeloze discussie over gaan voeren, ik krijg jullie (hoogstwaarschijnlijk) niet overtuigd waarom Mac zo goed systeem is en jullie krijgen mij (zeker weten) niet overtuigd waarom ik niet met een Mac moet werken

Dit is ook helemaal niet mijn punt of bedoeling om jullie te overtuigen, zo breng ik het misschien wel, maar toch.

Ik kwam dit bericht gewoon tegen en moest het hier gewoon posten.
:P

neej, bij windows zit "windows media player", afgezien van de afgrijzelijke naam werkt het best (naar mijn idee beter :P )

ik heb inderaad nog nooit ECHT met een appel gewerkt :) maar de keren dat ik ermee gewerkt heb... dat zal ook wel komen omdat ik er weinig verstand van heb 8-[

overgens probeer ik je ook niet te overtuigen hoor, 't is immers een bijna uitgestorve afwijking :D

maar je hebt wel geleik jah, als je er mee kan werken zal het misschien wel makkelijker werken dan een "gewone" computer, maar kan je met een windows systeem nog steeds meer... missien word het tijd dat, dat veranderd.

maar die appel computers zijn echt lelijk!!! Afbeelding *elbert die ontploft :P

Afbeelding toch een stuk beter dan een appel :D VIND IK!!!

hopen dat het werkt Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Helaas jongens maar ...

Kom op Elbert, ik heb al in 1991 ontdekt dat een Unix systeem een goed idee is. Jullie maccers zijn nu ook om met osX. Het zal niet lang meer duren tot de rest van de wereld begrijpt dat Unix de toekomst heeft! :)

Berichten: 778

Re: Helaas jongens maar ...

Kom op Elbert, ik heb al in 1991 ontdekt dat een Unix systeem een goed idee is. Jullie maccers zijn nu ook om met osX. Het zal niet lang meer duren tot de rest van de wereld begrijpt dat Unix de toekomst heeft! :D
Hallo 1991 toen was ik 6!! :P

Toen kon ik nog niet eens computer zeggen laat staan Unix :P

Maar je hebt wel gelijkt.

Linux en Unix is dat zo'n beetje hetzelfde ?? Ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt namlijk. Dus zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van hoor, ik werk nu zo'n 4 jaar met een apple/Mac en dus met een Mac os systeem, heel lang met 9.2 gewerkt (zo'n 3 jaar) en sinds kort (vorig jaar) nu ook met Mac OSX (10 dus).

Ik vind wel dat de 10 versie (Mac OSX) de windows XP van de Mac Os serie is (qua uiterlijk dan). Alles ziet er super gelikt uit net zoals ze dat hebben (geprobeerd) :D bij windows XP. Alleen werkt Mac Os daar in tegen ook nog eens veel beter :)

En Groentje, ik wist niet dat je zulke computers kon kopen in de winkel! :D :D

Een Mac kun je net zo goed casemodden als een gewone computer, alleen is het lastiger (want je schroeft hem niet zomaar open) en maak je haar alleen maar lelijker want ze zijn al mooi zat :P :lol: 8-[

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Helaas jongens maar ...

Linux en Unix is dat zo'n beetje hetzelfde ??
Unix is eigenlijk een setje ideeen die ooit eind 1960er jaren in een multi-tasking operating systeem kwamen. Er zijn heel veel implementaties van die ideeen geweest, een ervan is de kernel die nu in MacOSX zit, en een andere is Linux. Het grote voordeel is dat software die geschreven is voor de ene versie van Unix ook op de andere tot draaien kan worden gebracht.

Berichten: 205

Re: Helaas jongens maar ...

Elbert schreef: En Groentje, ik wist niet dat je zulke computers kon kopen in de winkel! :P :D

Een Mac kun je net zo goed casemodden als een gewone computer, alleen is het lastiger (want je schroeft hem niet zomaar open) en maak je haar alleen maar lelijker want ze zijn al mooi zat :P :lol: :D
blijkbaar is er van een mac ook nog wat van te maken 8-[

Afbeelding :)

unix...? als dat even lekker is als unox heb ik daar geen problemen mee :P maar ik denk dat windows de wereld nog heel lang gaat beheersen, gewoonweg omdat iedereen dat kent, en bijna alles in de computer wereld word gebaseerd op windows

Berichten: 778

Re: Helaas jongens maar ...

maar ik denk dat windows de wereld nog heel lang gaat beheersen, gewoonweg omdat iedereen dat kent, en bijna alles in de computer wereld word gebaseerd op windows


Voor de ik-kijk-niet-verder-dan-mijn-neus-lang-is-consument wel ja.

Maar in bijvoorbeeld de grafische industrie (waar ik dus in werk) is de markt voor 90% in handen van apple.

Domweg omdat het systeem veel stabieler is en een Mac vaak ook veel krachtiger is.

Maar ik snap het ook wel, voor een doorsnee consument is het gewoon veel makkelijker om een "gewone" PC te kopen.

Deze kun je in iedere willekeurige grote stad kopen, is goedkoper en er zijn meer winkels waar je kan ze kopen.

Wat dat betreft zijn de apple stores nog al wat dunbevolkt in Nederland :)

Wat eigenlijk echt heel jammer is natuurlijk! 8-[

Berichten: 1.153

Re: Helaas jongens maar ...

Apple en unix zijn mooie goede systemen...helaas werkt de software van al die chemici niet op deze systemen....dus vandaar ik nog gewoon een windows mannetje blijft....en zo slecht is het nou ook weer niet, toch?

Berichten: 778

Re: Helaas jongens maar ...

Niet slecht nee, maar wel anders :)

Ikzelf werk ook op XP hoor (thuis dan) overgrote deel op MacOs X (op mijn werk).

En eigenlijk heb ik thuis ook helemaal geen problemen met XP maar af en toe kom ik thuis wel dingen tegen die veel makkelijker zijn of zijn op te lossen op de Mac.

Dit heb ik andersom nog niet gehad 8-[

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Helaas jongens maar ...

Die filmpjes, hoe slim ze ook in elkaar zitten, blijven natuurlijk een hoog blabla gehalte hebben, maar als ze een MAC voor mij hebben wil ik best eens en poosje beide systemen naast elkaar draaien om te beslissen welke beter is. Maarja wat moet je dan gaan vergelijken, thuis gebruik ik 98SE en op mijn werk 2000, dat werkt beide er prettig, XP probeer ik te ontwijken dus...

Zo'n piramide zie ik niet zitten, geef mij maar zo'n mac-mini naast mijn opstelling een IPod Shuffle in mijn oren en ehm werken dan maar...

Berichten: 205

Re: Helaas jongens maar ...

Domweg omdat het systeem veel stabieler is en een Mac vaak ook veel krachtiger is.
Mac mini houses a 1.25 or 1.42GHz G4 processor, 40 or 80GB hard drive, a slot-loading CD-R/DVD-ROM optical drive, 256MB DDR SDRAM and ATI Radeon 9200 graphics chip with 32MB dedicated DDR SDRAM â€"all whisper-quiet.

Hmmm... nou ik hoop toch wel een krachtigere computer te hebben voor die prijs... ik moet toegeven dat de systemen op mac stabierer zijn.

maar wat is er mis met xp dat je dat ontloopt??? :) 't is een stuk stabieller dan 98 8-[ als je dan toch met windows werkt...

Reageer