Tween

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 14

Tween

hallo,

ik moet verschillende gegevens (molecuulgewichten molecuulformules en structuurformules enz) van verschillende componenten opzoeken, en als ik de goede gegevens heb, oplossingen maken om op een TOC analyzer te analyseren.

nu heb ik een lijst gekregen met ideeen, (andere of vervangende zijn welkom)

maar van sommige heb ik nog nooit gehoord en ook google, wikipedia en chemfinder hebben geen resultaat.

wie kan mij helpen?

het gaat om:

tween (categorie kleine moleculen)

bij de suikers reducerend en niet reducerend ( wat betekend hier reducerend?)

en wat zijn oligonucleotiden, ik en al zo ver dat ik weet dat het iets met eiwitten te maken heeft.... :)

wat ik wel heb is papracetamol, mono en disachariden, en verschillende eiwitten.

ook ideeen van andere sites zijn welkom

Groetjes en alvast bedankt

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Tween

Voor tween moet je even kijken op ChemExper, verder geen uitleg wat een tween precies is, maar wel de gegevens. Google kan je vertellen wat oligonucleotides zijn door te zoeken op 'define:oligonucleotides'.

Ik zit niet zo in de suikers dus daar zeg ik verder niks over...

Berichten: 14

Re: Tween

oke thanx, ga gauw kijken :)

Re: Tween

Tween 20 wordt gebruikt als anti-schuim middel

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: Tween

"Tween" als stof bestaat niet, er hoort altijd een getal bij. Tweens zijn volgens mij allemaal emulgatoren/solubilizers.

Dus wellicht is het verstandig je eerst af te vragen over welke Tween je informatie wilt.
β-Damascenon en maneschijn

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Tween

Oligonucleotide worden vaak gebruikt voor therapeutische en biotechnologische doeleinden. Voorbeeld: de translatie (omzetten van mRNA naar eiwit) onderbreken door hier mRNA specifieke oligonucleotide tegen aan te koppelen. Tevens toepasbaar voor gentherapie door oligonucleotide in een cel te brengen en tot expressie te laten komen. toepassing gentherapie

MvG Ron

Berichten: 1

Re: Tween

Oligonucleotiden

Oligonucleotiden zijn korte DNA- (of RNA) fragmenten, ookwel oligo's of primers genoemd. Deze bestaan uit een bepaalde volgorde aan nucleotiden van enkele tot zelfs 150 stuks (meer is mogelijk, echter is de kwaliteit niet te garanderen). Deze oligonucleotiden zijn enkelstrengs (ss) en zijn synthetisch te fabriceren; meer info bijv. www.isogen.nl. De meest bekende toepassing is de PCR-methode.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: Tween

Nog even over de reducerende en niet reducerende suikers.

Reducerend: aldoses (een aldehyde in de open vorm)

Niet reducerend: ketoses (een keton in de open vorm)

Aldehydes kunnen gemakkelijk worden geoxideerd (ze reduceren dus iets anders) tot het overeenkomstige carbonzuur; deze zijn dus reducerend.

Ketonen kunnen niet zo gemakkelijk (zonder veel geweld) worden geoxideerd; deze zijn dus niet reducerend.

Het al dan niet reducerend zijn van een suiker kan worden getest met Tollens reagens (Ag+ in ammonia), met Fehling's reagens (Cu2+ in natrium tartraat oplossing) of met Benedict's reagens (Cu2+ in natrium citraat oplossing). Je krijgt dan het geoxideerde suiker en metallisch zilver of koper.

Let op: sommige ketoses kunnen via base-gekatalyseerde keto-enol tautomerie omgezet worden in een aldehyde waardoor ze toch positief op de test (Tollens) reageren.

Reageer