oxytocine

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 4

oxytocine

[!] Hallo,

'k Ben al een tijdje op zoek naar de totstand koming van de struktuurformule van de poly-peptide van negen aminozuren OXYTOCINE wie kan me helpen (het is voor een eind verslag havostaatsexamen (over een mandje maart 2005 moet ik het af hebben) Elke informatie over de chemie van dit hormoon is welkom trouwens

Bedankt alvast, Stin

Elbert:

Het documentatie forum is niet om vragen in te stellen

Dit kan gedaan worden in de overige forums

Documentatie

Hier vindt je (achtergrond) informatie over verschillende chemische termen, technieken, etc
Algemene regels

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: oxytocine

ik snap je vraag volgens mij niet helemaal wil je nou een plaatje van de structuurformule?

Afbeelding

Hier heb je er dan een :)

zoeken ...

MvG Ron

Berichten: 1.153

Re: oxytocine

aan de structuur te zien is het een peptide bestaande uit 9 aminozuren: CYIQNCPLG

De twee cysteine hebben een SS-brug gevormd., zodoende krijg je een soort ring.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: oxytocine

ik heb nog een oud artikeltje gevonden waar ze ook ingaan op de aminozuren van dit eiwit. deze site misschien heb je er nog wat aan.

Afbeelding

MvG Ron

Berichten: 4

Re: oxytocine

help.. mijn onderwrp staat al op het verkeerde forum onderwerp sorry ik krijg het niet eruit...

in het moleculaire biologie ' op oxytocine staat het vorige bericht

maar ik zoek nog steeds hoe ontstaat de struktuurformule van oxytocine?

:D :) [!] het is voor een verslag voor havo 5 eindexamen. bij voorbaat dank stin

Jorim: Gewoon je oude bericht weer 'omhoog' schoppen, een nieuw topic hoeft niet.

Berichten: 4

Re: oxytocine

stin schreef: [!] Hallo,

'k Ben al een tijdje op zoek naar de totstand koming van de struktuurformule van de poly-peptide van negen aminozuren OXYTOCINE wie kan me helpen (het is voor een eind verslag havostaatsexamen (over een mandje maart 2005 moet ik het af hebben) Elke informatie over de chemie van dit hormoon is welkom trouwens

Bedankt alvast, Stin

Elbert:

Het documentatie forum is niet om vragen in te stellen

Dit kan gedaan worden in de overige forums

Documentatie

Hier vindt je (achtergrond) informatie over verschillende chemische termen, technieken, etc
Algemene regels
:D bedankt voor alle reacties maar graag nog meer duidelijkheid over het ontstaan van de oxytocine formule

Berichten: 1.153

Re: oxytocine

Ik wil je best helpen (en anderen ook wel denk ik)

Maar wat bedoel je met :
hoe ontstaat de struktuurformule van oxytocine
Hier boven staat al de structuurformule. Ik heb aan gegeven dat oxytocine bestaat uit:
uit 9 aminozuren: CYIQNCPLG

De twee cysteine hebben een SS-brug gevormd., zodoende krijg je een soort ring.
Dus het is gewoon een polypetide. Dus je hebt de losse aminozuren en die vormen zich tot oxytocine, door het vormen van de dipetide bindingen.

is dat wat je bedoelt?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: oxytocine

help.. mijn onderwrp staat al op het verkeerde forum onderwerp sorry ik krijg het niet eruit...

in het moleculaire biologie ' op oxytocine staat het vorige bericht
gelukkig kan jij het niet verplaatsen anders worden wij helemaal gek hier :)

Deze vraag komt inderdaad in de moleculaire biologie aangezien dit een eiwit is en er op moleculair niveau naar keken moet worden zeg maar de aminozuren. Dus vandaar by the way ik heb het zelf gedaan :D

MvG Ron

Reageer