N-Nitrosoverbindingen

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 60

N-Nitrosoverbindingen

Hallo,

Ik moet voor mijn afstudeeropdracht N-Nitroso verbindingen gaan analyseren. Wie weet hoe ik dit het beste kan doen?

:D

Berichten: 1.153

Re: N-Nitrosoverbindingen

via onze grootste vriend op internet: GOOGLE

A liquid chromatographic method has been developed for the analysis of N-Nitroso-N- ethylurea (ENU) in salt water by high performance liquid chromatography (HPLC). Samples are injected directly onto a HPLC without sample preparation. Separation of ENU from possible interferences found in salt water was achieved using a C-18 DB column and a mobile phase containing methanol and water. A programmable ultra- violet detector was used to monitor the effluent for ENU. The stability of ENU in the sample matrix is examined at various concentrations and various pH values.

bron

verder nog veel meer resultaten: search results

Berichten: 1.153

Re: N-Nitrosoverbindingen

ik zie nu pas dat je dit in GC hebt geplaatst...wil je het met LC of GC bepalen?

Waaruit moet je het bepalen? dat kan helpen met je keuze.

Berichten: 2.399

Re: N-Nitrosoverbindingen

Meestal moet je voor een afstudeer onderzoek toch ook een literatuur onderzoek doen? Dit lijkt me namelijk typisch iets waar je ff de literatuur voor in moet duiken.

Verder hangt het er compleet vanaf wat op wel niveau je wat weten wilt wilt, hierbij denk ik aan detectie limiten, structuur ophelderingen enz. De keuze van je methode (analysetechniek met detector) is hier onlosmakelijk mee verbonden.

Hoe ziet je matrix eruit?

Dit zijn allemaal vragen die je moet beantwoorden voordat iemand hier een zinnig antwoord kan geven

Reageer