Nitriet verwijdering

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 7

Nitriet verwijdering

Ik heb een te grote concentratie Nitriet in mijn water zitten, hoe haal ik dat er uit ?

Ik kan wel methodes vinden die gebruik maken van verschillende bacterien, alleen ik wil het graag filteren.

Kan ik dan een filter gebruiken? Het liefst gebruik ik niet Omgekeerde osmose, anders moet ik minimaal 50 l water naar school toeslepen.... Is er ook een andere (filter) methode ?

Alvast bedankt voor de reactie :D

Berichten: 7

Re: Nitriet verwijdering

Hoorde net iets dat je het water kon beluchten en dat het er dan uitging, alleen .. welke reactie treed er dan op ? Of is dit weer de grootste lariekoek die er is , en houden mijn klasgenootjes me voor het lapje?

MvG Niekiood M

Berichten: 151

Re: Nitriet verwijdering

Nitriet onleed in geconcetreed H2SO4 en dan krijg je NOx, maar dat zullen dus geen leuke stoffen zijn om te gebruiken voor jou.

Berichten: 7

Re: Nitriet verwijdering

Nitriet onleed in geconcetreed H2SO4 en dan krijg je NOx, maar dat zullen dus geen leuke stoffen zijn om te gebruiken voor jou.
ik moet het water na de tijd nog gaan opdrinken :D

Gebruikersavatar
Berichten: 204

Re: Nitriet verwijdering

Als je van nitriet, nitraat wilt maken moet je oxideren, bleekwater of waterstofperoxide is een optie, evenals luchtblazen maar dat duurt lang en stinkt misschien.

Heb je hier iets aan? :D

Berichten: 2.746

Re: Nitriet verwijdering

als je nitraat hebt ipv nitriet ben je nog niet verder, het is ook zeer goed oplosbaar, giftig en er is geen mogelijkheid om een neerslag reactie te veroorzaken

Reageer