Glycylglycine

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 10

Glycylglycine

Hallo,

Kan iemand mij helpen bij het vinden naar informatie over glycylglycine?

Ik ben op zoek naar de pK en IEP waarde.

Alsvast bedankt!

Groetjes,

Anneke

Berichten: 111

Re: Glycylglycine

Hallo Anneke,

Als je nu even onder www.google.nl kijkt en glycylglycine in type. Dan zal je heel veel informatie vinden.

(voor jorim, nee ik ga geen link neerzetten, dan wordt het wel heel erg makkelijk).

Berichten: 1.122

Re: Glycylglycine

Kijk hier anders; er staat allerlei info over deze stof: LINK

Anders kan je googelen: LINK

Grtz Bas

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Glycylglycine

(voor jorim, nee ik ga geen link neerzetten, dan wordt het wel heel erg makkelijk).
Dan moet je misschien eens goed lezen wat voor opmerkingen jij maakte en het verschil met deze. Nu heb je gewoon gelijk, toen niet :D

Maar wat ik even kwijt wilde aangezien wij lui zijn: {google=glycylglycine} = Google (vervang {} door []) dat werkt net zo mooi, ook bij ingewikkeldere zoektermen...

Berichten: 10

Re: Glycylglycine

Zo ver was ik ook al gekomen, maar met Google kan ik nergens het IEP van glycylglycine vinden :)

Misschien doe ik iets verkeerd :D

Gr,

Anneke

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Glycylglycine

glycylglycine is een biologische buffer. Ik heb hier wat voor opgezocht het is een ideale buffer bij een pH range van 7.5 -8.9 met met pKz 8.4. Het is ISO punt is het punt waarbij de balans van het eiwit nul is. Dat wil zeggen dat het een neutrale lading heeft. Dit ligt vaak tussen de 6 en de 7. Je zou met behulp van een NaOH oplossing zelf het IEP bepalen door de glycylglycine aan te zuren en dan weer te tirteren met NaOH. overzicht IEP

IEP van glycylglycine kan hier worden berekend je komt dan uit op een IEP van 5.5 maar controleer dit nog maar ff :D

veel succes

MvG Ron

Reageer