SGMplus Systeem

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 5

SGMplus Systeem

beste mensen van chemie forum :)

We zijn nu bezig met een biochemie 2e jaars opdracht. We staan aan het begin van de opdracht. We moeten een SGMplus Systeem opzetten om honden te identificeren.

Er bestaat een SGMplus Systeem voor de mens, hiermee wordt fingerprinting gedaan om bijvoorbeeld zedenzaken op te lossen. Wat we weten is dit:

Een aantal repeats die in het DNA zitten worden geamplificeerd in de PCR. Het aantal repeats verschild per mens. Dus de bandjes krijgen verschillende grootte tussen verschillende mensen. Het geamplificeerde DNA is bij de ene verdachte dus bijvoorbeel 60 bp en van het andere verdachte is het bandje 100 bp... het DNA gevonden op het slachtoffer ondergaat dezelfde reactie met dezelfde primersets en daar komt bijvoorbeeld 60 bp bandjes uit.. verdachte 1 is de dader.

Dit is ongeveer wat we hebben kunnen ontdekken over dit systeem, maar we moeten veel specifikere informatie verkrijgen. We moeten eigenlijk bijna precies weten hoe het werkt.

We zijn nog aan het zoeken, maar omdat Chemieforum een grote bron dacht ik... ik post de vraag ook hier ;)

Alvast bedankt voor jullie hulp

Rick Wassing

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: SGMplus Systeem

Hallo Rick,

ik denk dat je hier wel wat aan hebt.

Ik zeg ben niet echt bekend met het systeem.

doc bestand met vraag en antwoord plus links naar instellingen

Als je dit doorneemt kom je bij enkele instituten die zich hiermee bezig houden. Ik denk dat je doormiddel van mail correspondensie toch wel veel informatie hierover kan in winnen.

MvG Ron

Reageer