Thinner

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Thinner

ik moet mijn motorblok verfvrij maken, en dat ga ik doen in thinner (als het kan).

maar nu wil ik het thinner in een emmer doen, maar er staat op de onderkant van de emmer een 3-hoek met daarin een cijfer 5.

En op de onderkant van de fles thinner staat het cijfer 7 ook in een 3-hoek.

Kan ik het thinner in de emmer doen , en wat bekend die cijfers...???

en tast het thinner me aluminium niet aan ???

BVD! Nick

Berichten: 243

Re: Thinner

De driehoek met het cijfer 5 geeft aan dat de emmer van (gerecyceld) polypropyleen is gemaakt, en de driehoek met het cijfer 7 geeft aan dat de fles van een mengsel van (gerecycelde) polymeren is gemaakt...

IK ben benieuwd of je emmer wel zo goed tegen de thinner bestand is, er bestaat een mogelijkheid dat het de weekmakers in het plastic oplost....

Gebruikersavatar
Berichten: 851

Re: Thinner

Als het is wat ik denk dat het is, staan die getallen enkel voor de soort stof, Ik ben even op zoek naar plaatjes om mijn vermoeden door jou te kunnen laten verifieren

5 staat voor PP - polypropeen

7 staat voor MIXED, OTHER - polymeermengsel of niet-recyclebaar

-EDIT-

zo'n plaatje:

Afbeelding

Afbeelding

Meer info http://www.earthodyssey.com/symbols.html (engels)
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Gebruikersavatar
Berichten: 204

Re: Thinner

Thinner tast aluminium niet aan, maar het is niet gezond om het in te ademen.

Uiteraard weet je dat het brandbaar is, dus werk buiten met de wind in je rug.

suc6 :)

Berichten: 2

Re: Thinner

ok:D, ik weet genoeg....bedankt mensen!

Berichten: 251

Re: Thinner

en zorg ervoor dat je peukje uit is, thinnerdampen en vuur gaan niet lekker samen (zie binnen afzienbare tijd de berichten over BBQ-incidenten...)

Reageer