Zuivere standaarden

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 4

Zuivere standaarden

Voor het scheiden en het kwantitatief bepalen van estermengsels

heb ik de zuivere stoffen nodig.

Welke kwaliteit heb ik hiervoor nodig en waar kan ik die het beste bestellen?

Dit zijn er een paar: Ethylene carbonate, propylene carbonate, butylene glycol diacetate.

Berichten: 62

Re: Zuivere standaarden

Bij sigma-aldrich kan je stoffen in verschillende zuiverheden kopen, hoe zuiverder hoe duurder.

Het hangt er dus van de resolutie van je instrument af, en van hoe zuiver je bepaling moet zijn.

Vaak is 99.9+% zuiver genoeg, maar als er geld genoeg is kan je tot 99.999% gaan, afhankelijk wat beschikbaar is daar. Geld is meestal de beperkende factor met dit soort dingen, en bedenk wat je wilt meten...

www.sigma.com, je moet een account aanmaken en dan kan je de prijzen en beschikbaarheid zien.

Als je op een lab werkt, hebben ze er waarschijnlijk ook een papieren catalogus van, waar ook de prijzen in staan.

Je kan ook bij Avacado en Lancaster kijken, ik heb de ervaring dat ie goedkoper zijn, maar iets minder hebben en een wat langere levertijd hebben.

Berichten: 4

Re: Zuivere standaarden

ik heb bij alle chemicalienboeren gekeken sigma-aldrich, fisher, acros, lancaster ,maar ik kwam niet verder dan een zuiverheid van >99% voor de stoffen ethylene carbonate en propylene carbonate.



Waar kan ik nog meer zoeken??

Berichten: 62

Re: Zuivere standaarden

Bestel een kleine hoeveelheid en injecteer, en zie in hoeverre dat reproduceerbaar is. Mocht zuiverheid een probleem zijn, probeer dan je vervuilingen eruit te destilleren, afhankelijk van je verontreiniging.

Ik denk dat voor een kwantitatief assay 99% wel goed genoeg is, maar probeer het gewoon. Je kan ook mailen naar Aldrich met vragen, als je al klant bent, of evt. wat bij die lui gaat kopen zijn ze vaak wel bereidt te helpen, of andere data te geven.

Gebruikersavatar
Berichten: 160

Re: Zuivere standaarden

ik kwam niet verder dan een zuiverheid van >99%
Bedenk dat je nu appels met peren aan het vergelijken bent. Die 99% is de SPECIFICATIE van het product, niet het werkelijke gehalte. Een gehalte van 99% is een standaard spec voor organische stoffen. Als je een product bestelt kan je een certificaat opvragen waar soms het werkelijke gehalte op vermeld staat. Je kan het gehalte ook afleiden aan de andere specs van het product. Kijk dan vooral naar de meest voor de hand liggende verontreinigingen: water, uitgangsstoffen van het productieproces en analoge verbindingen. Je kan het gehalte natuurlijk ook gewoon meten met GC. (Let op: water is niet detecteerbaar met een FID)

Reageer