Gezocht: Tv-programma

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Gezocht: Tv-programma

Hallo,

Wij zijn op zoek naar een aflevering die draaide om chemische reacties. De aflevering bestond uit een soort parcours die met behulp van chemische reacties werd afgelegt. Volgens ons is het een oorspronkelijk duits programma. Weet iemand dit te vinden? Verder weten wij er ook weinig van, we hebben het op school eens gezien en willen dit graag nog eens zien.

Alvast bedankt,

Marcel Vlig

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Gezocht: Tv-programma

Dit programma toevallig ???

Berichten: 1.122

Re: Gezocht: Tv-programma

Dat moet haast wel Die Lauf der dingen zijn geweest. Een typisch voorbeeld dat o.a op veel middelbare scholen bij de natuurkunde of scheikunde les wordt laten zien!

Grtz Bas

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Gezocht: Tv-programma

Dat moet haast wel Die Lauf der dingen zijn geweest. Een typisch voorbeeld dat o.a op veel middelbare scholen bij de natuurkunde of scheikunde les wordt laten zien!
Connecties om er aan te komen, digitaal ??? :oops:

Berichten: 1.122

Re: Gezocht: Tv-programma

nee, helaas. Ik wil die video nog wel weer eens zien :oops:

Ik kan nog vragen of mijn pa die video van school kan meenemen maar dan zit ik met het probleem dat ik daar niks digitaals van kan maken, of kan dat met een paar simpele kabels?.....

Grtz Bas

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Gezocht: Tv-programma

Met wat zoekwerk komen we al verder:

De film is ook uitgekomen onder de naam "The way things go".

En, wat meer is: ik heb de trailer gevonden: hier te bekijken (QuickTime). Is dit inderdaad de film die je bedoelt?
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 1.122

Re: Gezocht: Tv-programma

ja, dit is duidelijk het begin van die lauf der dingen :oops: . Jammer dat de hele versie er niet staat. Daar bestaat de lauf niet alleen uit mechanische 'verbindingen' maar staat ook bol van de chemische reacties.....waaronder die heerlijke peroxide ontleding :oops: .

Grtz Bas

Berichten: 2.399

Re: Gezocht: Tv-programma

Je hebt hier ook nog eens een computerspelletje van gehad: The incredible machine. Dan moest je een probleem oplossen, en alles wat je had was het soort spul wat je in die trailer ziet. Was wel geinig altijd

Berichten: 2

Re: Gezocht: Tv-programma

bedankt, als ik iets digitaal gevonden heb, horen jullie het.

victory is mine!

Reageer