Gaschromatografie

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 4

Gaschromatografie

Hallow

weet iemand hoe je methylbromide op de GC onderzoekt? we onderzoeken nu ECH op de GC. Welke kolom en detector heb ik nodig?

dank je [!]

Berichten: 1.122

Re: Gaschromatografie

hey.

Vertel eens wat meer over je analyse. In wat voor een matrix bevindt de methylbromide zich, om wat voor een concentraties gaat het ongeveer etc

Wat wil je precies weten? "weet iemand hoe je methylbromide op de GC onderzoekt" is nogal een erg algemene vraag waar ik weinig mee kan! ;)

Grtz Bas

Berichten: 4

Re: Gaschromatografie

HALLOOW

Methylbromide in kruiden en specerijen. Het schijnt te worden gebruikt als ongediertebestrijding. Het mag niet over die producten gespoten worden (bij vervoer), vandaar mijn onderzoek. De detectiegrens van minimaal 1 ppm.

Ik hoorde dat het met de GC niet 100% betrouwbaar is...

Kan je me helpen?

groetjes wendy

Berichten: 2.399

Re: Gaschromatografie

wendyboog schreef: HALLOOW

Methylbromide in kruiden en specerijen. Het schijnt te worden gebruikt als ongediertebestrijding. Het mag niet over die producten gespoten worden (bij vervoer), vandaar mijn onderzoek. De detectiegrens van minimaal 1 ppm.

Ik hoorde dat het met de GC niet 100% betrouwbaar is...

Kan je me helpen?

groetjes wendy
Kun jij me een methode geven die wel 100% betrouwbaar is?

Berichten: 4

Re: Gaschromatografie

ik ben blond oke, maar je begrijpt wel wat ik bedoel.. er schijnen vaak positieve uitslagen uit te komen die niet blijken te kloppen..

Berichten: 2.399

Re: Gaschromatografie

Nou hier is geen simpel straight forward antwoord. Je zult een kolom moeten kiezen die je methylbromide scheidt van de rest. Vaak wil de literatuur wel helpen. Een goede sample prep lijkt me bij dit probleem ook essentieel.

Wanneer je met deze methode mensen of organisaties wil gaan bestraffen voor het gebruik van methylbromide zou ik zeker voor een massaspectrometer als detector gaan. Je hebt het hier over een onterecht positief resultaat geven, een massaspectrometer geeft flink wat extra selectiviteit in de methode. Iemand veroordelen op retentietijd kan wel eens grote consequenties hebben.

Verder moet je een methode gewoon goed valideren, dan weet je wat over je onzekerheid in je verkregen resultaat en kun je daar uitspraken overdoen.

Berichten: 4

Re: Gaschromatografie

Ik ben dus student en weet niet goed hoe ik het moet aanpakken! Ik heb GEEN beschikking tot een massaspectrometer. Welke detector heb ik dan nodig (we hebben een ECD)? Ik vraag dus of iemand dat weet en aan een antwoord van "de literatuur wil wel helpen" heb ik dus NIKS aan.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.911

Re: Gaschromatografie

Headspace (lucht boven het monster bemonsteren) is niet zo handig, maar goed...

Google: Derde hit en even zoeken op ECD!

In het docuement staan vast nog meer zinnige dingen en natuurlijk verwijzingen naar de o zo handige literatuur 8-[

<table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderator opmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'>Als mensen verwijzen naar de literatuur dan doen ze dat niet voor niks! Niet iedereen weet even 123 hoe je methylbromide met GC (met ECD) bepaalt. Met goede literatuur kan je dat snel uitzoeken!</td></tr></table><div class='postcolor'>

Berichten: 2.399

Re: Gaschromatografie

Er is niemand die hier een kant en klare methode voor je gaat posten. Als bedrijven werkende methoden hebben gaan ze dit niet zomaar aan de concurent door spelen! Ten tweede is het niet de bedoeling van je onderzoek lijkt mij.

Verder wordt met literatuur geen schoolboek bedoeld, maar wetenschappelijke literatuur die je bv in universiteits bibliotheken kunt vinden! Heb je hier uberhaubt wel naar gekeken?

In dit geval is je matrix behoorlijk complex, dus je zult moeten beginnnen met een goede sample preperation. Headspace lijkt mij een prima techniek hier, maar dan wel met een Solid Phase Micro Extraction needle (SPME). Verder kun je nog kijken naar een short patch thermal desorption helemaal makkelijk.

Kolom zal je zelf slim moeten kiezen, net als de GC instellingen. Realiseer je goed dat je 1 component wilt scheiden van honderden zoniet duizenden!

Reageer