Macroscopische verwerking polyethersulfon

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 2

Macroscopische verwerking polyethersulfon

Hallo iedereen,

Ik ben al een tijdje op zoek op internet naar wat relevante informatie over dit onderwerp maar vind weinig interessante gegevens; in het kader van het vak 'materiaalkunde' moet ik een werkje maken over de polymeer PES. Over het deeltje macroscopische verwerking heb ik echter nog niet veel gevonden. Dit moet gaan over het vormen en verwerken van PES, spuitgieten, maken van membranen,... Kan iemand mij hierover wat meer vertellen of waar ik best terecht kan voor deze informatie?

Alvast bedankt

Berichten: 2

Re: Macroscopische verwerking polyethersulfon

Echt niemand enig idee waar ik hiervoor terecht kan?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Macroscopische verwerking polyethersulfon

Je vraag is erg algemeen gesteld, en je geeft niet aan wat je wel weet. Dat is geen uitnodiging om te helpen..... Ik weet hier niets van, maar mijn Engelse vertaling (gokje) op Google lijkt wel wat leads op te leveren.

Berichten: 311

Re: Macroscopische verwerking polyethersulfon

Ga eerst na welke gebruiksvoorwerpen er worden gemaakt van PES (bijvoorbeeld een emmer of zo).

Op welke manier worden deze gebruiksvoorwerpen gemaakt (emmers door spuitgieten etc.)?

Dan zoek je informatie over deze technieken. (Of stel ik het me iets te simpel voor?)

Hint: PES is een goede vlamvertrager.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Macroscopische verwerking polyethersulfon

joepiedepoepie schreef: Ga eerst na welke gebruiksvoorwerpen er worden gemaakt van PES (bijvoorbeeld een emmer of zo).

Op welke manier worden deze gebruiksvoorwerpen gemaakt (emmers door spuitgieten etc.)?

Dan zoek je informatie over deze technieken. (Of stel ik het me iets te simpel voor?)

Hint: PES is een goede vlamvertrager.
Ik denk eerder dat emmers worden gemaakt met een combinatie van verwarmen/persen/dieptrekken ;)

Reageer