fysische chemie

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 63

fysische chemie

Zou de activiteit van endocellulase gevolgd kunnen worden door het evalueren van de osmotische druk van de hydroxyethylcellulose-oplossingen gedurende de afbraak van het cellulose? Waarom?

groetjes Peggy

Berichten: 592

Re: fysische chemie

Tuyauxprobleem?

FysischeFarmacieTuyaux

Berichten: 63

Re: fysische chemie

Ja ;)

Berichten: 63

Re: fysische chemie

Normaal gezien kan de activiteit van een enzym toch gevolgd worden door het bekijken van de afbraak van het substraat, maar ik weet niet of het via de osmotische druk kan en waarom het al dan niet zou kunnen

groetjes Peggy

Berichten: 152

Re: fysische chemie

Hallo! volgens mij is het wel mogelijk. Je kan zoals hier eerder al gezegd de activiteit van een enzym bepalen door de afbraak van het substraat te bekijken. De afbraak van het substraat kan je dan bekijken via de osotische druk. Als je de afbraak van het substraat bekijkt, kijk je gewoon hoeveel substraat er nog aanwezig is of hoeveel er verdwenen is. Je kan deze concentratie uitdrukken in mol/kg, dus in molaliteit en de molaliteit kan je ook bepalen via de osmotische druk. alé ja, dat is toch wat ik ervan denk. Misschien heeft iemand anders toch nog een beter idee...

groetjes

stefanie

Berichten: 592

Re: fysische chemie

ja ik denk ook wel dat het zo moet, maar ik vond het net iets te simpel voor een examenvraag

Berichten: 152

Re: fysische chemie

ja, dat is wel zo, maar sommige proffen kennen de kunst om de makkelijkste dingen er moeilijk te laten lijken!

Reageer