Indicatoren

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 14

Indicatoren

Hallo,

ik zit in de derde graad eerste leerjaar van het secundair onderwijs. Ik heb voor school een taak gekregen en een van de opdrachten is om twee indicatoren te hebben waarvan de pH 8,875 in het omslaggebied ligt. Ik heb reeds fenolftaleïne gevonden, maar vind geen tweede! ;) Kan iemand van u mij misschien helpen?

Bedankt!

Femke

Gebruikersavatar
Berichten: 851

Re: Indicatoren

Is thymolblauw goed?

Omslagtraject 8,0 - 9,6
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Berichten: 14

Re: Indicatoren

Ja! Heel erg bedankt!

Berichten: 14

Re: Indicatoren

Ik heb ook een vraag over indicatoren.

Weet iemand het juiste omslaggebied van misch-indikator 5.

Volgens merck is diet de vervanger van methyloranje maar uit test blijkt dit toch niet zo te zijn.Het omslaggebied blijkt bij een hogere pH te liggen.

Gebruikersavatar
Berichten: 851

Re: Indicatoren

voor meer indicatoren kijk eens hier of kijk in Binas tabel 52A (als je die hebt)

Cort heeft dat spul ook nog een andere naam, want ik vond wel iets via google, maar of je daar wat mee kan, had geen tijd/zin om te registreren (de onderste van de drie)
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Reageer