Vraagje... Over promotie mogelijkheden...

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 15

Vraagje... Over promotie mogelijkheden...

Zou iemand me iets kunnen vertellen over promotie mogelijkheden als chemicus?

Ik moet namelijk een werkstuk maken voor nederlands...

Bij voorbaat Dank

Berichten: 1.122

Re: Vraagje... Over promotie mogelijkheden...

wat wil je precies weten? Als ik alles opschrijf dan zijn we morgen nog aan het lezen dus....... :)

Grtz Bas

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Vraagje... Over promotie mogelijkheden...

Bedoel je promotie met een proefschrift? Of gewoon carrière maken?

Dat laatste is in de chemie duidelijk mogelijk. Voor de ietwat bejaarden onder ons was er ooit Staatssecretatis Ginjaar-Maas, en Margaret Thatcher, twee zeer beroemde chemici. Zo zit de wereld vol met belangrijke politici die zijn begonnen als chemicus.

Over Promotie-onderzoek kun je inderdaad jarenlang schrijven.... Je moet echt even precieser beschrijven wat je nodig hebt.

Berichten: 1.122

Re: Vraagje... Over promotie mogelijkheden...

Margaret Thatcher als chemicus?! Een mislukte alchemist die op het verkeerde metaal uit kwam.........? (ja die is moeilijk, maar speciaal voor de bejaarden :) )

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Vraagje... Over promotie mogelijkheden...

Margaret Thatcher als chemicus?!
Yep. Margaret_Thatcher op Wikipedia

Berichten: 15

Re: Vraagje... Over promotie mogelijkheden...

Ik bedoel promotie in de zin van:

Je werkt ergens lang/goed .. je krijgt een wat betere baan en je verdient daardoor meer...

BVD.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Vraagje... Over promotie mogelijkheden...

Als chemicus kun je carrière maken in b.v.:
  • Een commercieel laboratorium
  • Een universitair laboratorium
  • Een industriele onderzoeksgroep
Elk van deze heeft zo z'n eigen carrièremogelijkheden. In de industrie is het niet ongebruikelijk dat iemand die in een lab goed presteert de verantwoordelijkheid over een afdeling krijgt. Steeds meer wordt er daarvoor ook op gelet of je niet alleen je werk goed doet, maar ook laat zien dat je goed leiding kunt geven: coachen van anderen, initiatief nemen, flexibiliteit tonen, etc...

Zoals ik eerder ook al aangaf kun je met leiderschapskwaliteiten in de chemie ook de chemie uitgroeien en bijvoorbeeld ondernemer of politicus worden. Er is van alles mogelijk. Van chemici is bekend dat ze "open-minded" zijn.

Berichten: 15

Re: Vraagje... Over promotie mogelijkheden...

Vet :)

:) Bedankt Heilige RwwH :D

Aanleiding voor deze vraag: Beroepen project op School.. over wat je later wil gaan doen Afbeelding

Chemicus dus Afbeelding

Reageer