Tandpasta

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 4

Tandpasta

ooi

ik moet voor scheikunde proefjes doen met tandpasta maar moet deze zelf verzinnen, maar wat voor proefjes vallen er te doen met tandpasta ? moet uitvoerbaar kunnen zijn op school/

zet al je proefjes met tandpasta maar neer :) , alvast bedankt !

Berichten: 4

Re: Tandpasta

commee onnnn :)

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.912

Re: Tandpasta

Hoi Krîm en welkom op Chemieforum.nl!

Na drie uur al beginnen de zeuren dat je nog geen antwoord hebt is niet zoals wij dat doen hier! Heb geduld! :D

Gebruik even de forumzoekmachine en zoek op tandpasta. Ik denk dat dat wel genoeg ideeën moet opleveren.

Zo niet, dan geef je maar een gil :)

Berichten: 4

Re: Tandpasta

!! :)

Ik wil voor mijn profielwerkstuk het fluoride gehalte bepalen van tandpasta, proberen althans.

er zijn al meerdere vragen over dit onderwerp gesteld op dit forum, maar het probleem is dat er nergens eigenlijk een antwoord staat. Het moet wel uitvoerbaar kunnen zijn op school. Mijn vraag is dan ook of jullie zo vriendelijk willen zijn om uit te leggen hoe ik het fluoride gehalte kan bepalen van tandpasta.

Krîm !

Berichten: 4

Re: Tandpasta

eventueel ook het watergehalte van tandpasta :) hoe ik dat moet bepalen.

Berichten: 592

Re: Tandpasta

fluoride weet ik niet

maar water is best wel simpel denkik

je weegt een hoeveelheid op een horlogeglas

doet het enkele uurtjes in een droogoven op 105°C

en dan nog eens wegen

mss ook je asgehalte bepalen

door een hoeveelheid in een porseleinen potje te doen en op 500°C of meer te verwarmen

Gebruikersavatar
Berichten: 160

Re: Tandpasta

Fluoridebepaling: Complexometrische titratie met aluminiumsulfaat. Ik weet even niet meer welke indicator maar weet wel dat het omslagpunt lastig te zien is.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.912

Re: Tandpasta


Reageer