asbest in heating mantles?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 40

asbest in heating mantles?

Ik heb weer eens **** in mijn heating mantle laten lopen. nu heb ik er een berg witte stof uitgehaald. Zou dit asbest kunnen zijn? Het lijkt glaswol of rockwool (en dat ga ik er in ieder geval ook weer in stoppen als ik heb gerepareerd heb) maar ik wil graag weten of er in heating mantles asbest KAN zitten en zo ja, of het er uit kan zien als standaard rockwool maar dan wit.

Berichten: 251

Re: asbest in heating mantles?

klopt als een bus Bob, ik heb ook op school nog een oude staan, zit proppensvol met asbest, wordt dus niet meer gebruikt; asbest ziet er uit als glaswol, maar dan idd wit; ook de "oude" asbestplaatjes voor op driepikkel ed mogen niet meer gebruikt worden, dienen vervangen te worden door ceramische plaatjes...

als je die toch wil repareren... goeie handschoenen, bril en stofmasker dragen

veel succes ermee

Berichten: 337

Re: asbest in heating mantles?

Asbest werd vaak als isolatie gebruikt.

Om te controleren of je echt met dit vervelende goedje te maken hebt, hou er dan een aansteker bij. Gloeit het en blijft het intact, dikke kans dat je met asbest te maken hebben. Gelukkig is chrysotiel (witte asbest) het minst gevaarlijk van alle soorten.

Een stofmasker valt idd aan te raden (P3 filter), beter is nog het nathouden van de asbest, hierdoor verstuifd het niet

Reageer