prioleine

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 22

prioleine

een groepje mensen hebben een fabriekshal , ex- zeepfabriek , in bruikleen gekregen om er een tijdelijk skatepark te bouwen.

Daar staat nogal wat troep wat we een bestemming proberen te geven

zo ook een 180 liter vat (verzegeld) met de stof PRIOLEINE

WAT is dat en wie wil het hebben?

foto van vat kan ik mailen, is blauw kunstof vat

Berichten: 1.153

Re: prioleine

zover ik kan vinden is Prioline een merknaam. Dus zegt niks van een stof met die naam. Die ken ik ook niet. Staat er verder niks op het vat? geen tekens, getallen?

Anders is een oplossing de milieupolitie bellen. Die kunnen regelen dat het wordt opgeruimt.

Berichten: 251

Re: prioleine

is d'r toevallig labomateriaal waar jullie geen blijf mee weten ???? ik dacht zo dat elk zichzelf respecterend bedrijfje wel een kwaliteitscontrolelabje zou kunnen herbergen :)

Berichten: 311

Re: prioleine

Ik heb wel PROLINE gevonden, van het chemieconcern Bayer. Dit wordt gebruikt als verdelger op gewassen en is vooral gevaarlijk voor organismen in een waterige omgeving. Oppassen dus, als het dit goedje is.

Maar, zoals Jeroen al vroeg: staat er geen andere informatie op het vat?? Producent, etcetera?

Berichten: 1.153

Re: prioleine

proline is een aminozuur.

Berichten: 311

Re: prioleine

proline is een aminozuur.


Klopt ook; en het is ook een merknaam voor een smeermiddel enzovoorts. Maar een groot vat van 180 liter aan aminozuur in een bedrijfshal lijkt mij een beetje vreemd en daarom heb ik maar naar (denk ik) reelere voorbeelden gezocht.

Berichten: 1.153

Re: prioleine

proline is een aminozuur.


Klopt ook; en het is ook een merknaam voor een smeermiddel enzovoorts. Maar een groot vat van 180 liter aan aminozuur in een bedrijfshal lijkt mij een beetje vreemd en daarom heb ik maar naar (denk ik) reelere voorbeelden gezocht.
daarom dacht ik dat Prioleine een merknaam was. Maar zonder meer info komen we niet verder dus....Napoleon de 2de....kom maar op!

Reageer